۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰
ارتقای سواد مالی، پیش شرط هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

ارتقای سواد مالی، پیش شرط هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه

مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همه کسانی که خواهان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند، باید پیش از ورود به بورس و بازار سرمایه، آشنایی کافی با آن داشته و پس از آن وارد بازار شوند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سواد مالی و ضرورت آن در بازار سرمایه گفت: اهمیت یافتن سواد مالی به رشد و توسعه بخش مالی اقتصاد مربوط است، بنابراین همه کسانی که خواهان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند، باید پیش از ورود به بورس و بازار سرمایه، آشنایی کافی با آن داشته و پس از آن وارد بازار شوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بورس تخصص علمی، پیچیده و گسترده ای دارد، عنوان کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با داشتن دانش کافی درباره بورس و کسب مقداری اطلاعات و دانش اولیه وارد بازار شده و نسبت به حفظ دارایی خود و کسب سود بهتر، اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم بازار سرمایه در اقتصاد کشور، بهترین گزینه و محل برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد، همین بازار است که امیدواریم از بورس به عنوان یک مهارت اولیه در آموزش‌های دوران دبیرستان و دانشگاه‌های سراسر کشور نیز استفاده شود تا اکثر افراد نسبت به آن به شناخت کافی برسند.

مرحبا با بیان اینکه داشتن سواد مالی کافی باعث هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌شود، خاطرنشان کرد: سواد مالی برای مردم باید در حدی باشد که اصول ابتدایی بازارها را بدانند. امید است بورس کشور هم شرایط آرمانی و حرفه ای را داشته باشد تا نقدینگی‌های کشور به سمت آن هدایت شده و بخش تولید داخل را توسعه و رونق اقتصادی را رقم بزند. هدایت نقدینگی باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت باشد. اگر نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود، رشد اقتصادی نیز با کیفیت‌تر می‌شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha