۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
شوراها، محلی مناسب برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری
رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد

شوراها، محلی مناسب برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری

سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شوراهای شهر و روستا محل‌های مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری هستند.

به گزارش بازار، مراسم همایش روز ملی شوراها امروز شنبه با سخنان رئیس جمهوری و وزیر کشور در محل تالار همایش‌های وزارت کشور و با حضور تعدادی از نمایندگان شوراهای شهر و روستای کشور برگزار شد.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها، در این همایش تاکید کرد که همکاری دولت و شوراها می‌تواند بستر ساز اجرا و تحقق مطالبات مهم در کشور باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری، ۳۰ دستگاه و نهاد متولی و ذیسهم هستند، گفت با وجود توجه قانون اساسی و ظرفیت‌هایی لازم، قوانین پایین دست نتواسته است در مدیریت یکپارچه شهری خوب عمل کند و متولی واحدی برای مدیریت روستایی در سطح ملی نیز وجود ندارد.

سروری با اشاره به تجربه موفق دوران حضور جهاد سازندگی در روستاها، گفت که هم اکنون روستاها بدون متولی هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی در عین حال، با اظهار اینکه همکاری دولت و شوراها می‌تواند بستر ساز اجرای مطالب مهم تلقی شود، خطاب به رئیس جمهوری گفت با حمایت شما در اجلاس یازدهم شوراها در آبان ماه گذشته دستاوردهای مهمی داشته ایم.

وزارت کشور سنگ تمام گذاشت
رئیس شورای عالی استان ها، ضمن تقدیر از عملکرد وزارت کشور در مواجهه با شوراها، در دوره اخیر، افزود برای اولین بار با دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر کشور دستورات ۸ بندی رئیس جمهوری به استانداران، اجرایی و محقق شد.

سروری با تقدیر از وزارت کشور که به گفته وی در این ارتباط "سنگ تمام" گذاشت، افزود: نگاه موسع باعث شد در برنامه توسعه ۶ فصلی با عنوان مدیریت شهری و روستایی تدوین شود که وزیر کشور آن را در دولت مطرح کرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha