۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
اعتبارات دولتی جنوب استان اردبیل ناچیز است
نماینده مردم خلخال در مجلس:

اعتبارات دولتی جنوب استان اردبیل ناچیز است

اردبیل- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات شهرهای جنوبی استان اردبیل از محل منابع دولتی محدود و بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار بازار، میرغنی نظری شامگاه شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کوثر در محل فرمانداری شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات دولتی کوثر ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که بخشی از این منابع جذب شده و عمدتا صرف هزینه‌های جاری و عمومی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی تحول آفرین و عمرانی به دلایل مختلف نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: به هیچ وجه این اعتبارات محدود با تخصیص‌های اندک جوابگوی توسعه شهرهای جنوبی استان به ویژه شهرستان کوثر نیست که ضرورت دارد مسئولان این شهرستان و مدیران استانی از منابع ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعتباراتی را جذب کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سالجاری نیز با ۱۰ درصد افزایش اعتبارات کوثر همچنان ناچیز و اندک بوده و امکان توسعه در این شهرستان با این منابع تزریقی وجود ندارد.

نظری بیان کرد: در مجلس یازدهم تمام تلاش‌مان را به‌کار خواهیم گرفت تا با یک اولویت مشخص برای توسعه مناطق محروم به ویژه شهرهای جنوبی استان اعتبارات دولتی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها با آورده منابع بیشتر را انجام دهیم تا توسعه همه جانبه جنوب استان اردبیل اتفاق افتد.

وی ادامه داد: مطالبه به حق مردم شهرهای جنوبی اردبیل توسعه و عمران و آبادانی همراه با ایجاد تحولات اقتصادی و خلق ثروت با اشتغالزایی مناسب است که در این راستا برنامه‌ریزی و هدفگذاری مشخصی را از دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی انتظار داریم.

نظری رویکرد توسعه مناطق جنوبی استان را کشاورزی و همچنین گردشگری اعلام کرد و گفت: در هر دو حوزه باید کارهای زیربنایی و اساسی با حمایت و همراهی مردم شکل گیرد تا منابع عظیمی از دارایی‌های دولتی و بخش خصوصی به این مناطق سرازیر و تحولات شگرف به انجام رسد.

وی بیان کرد: ساختار بودجه‌ای کشور به گونه‌ای است که عمده منابع دولتی صرف منابع هزینه‌ای و پرداخت حقوق می‌شود و از همین روی راهبرد توسعه و پیشرفت با الگوهای ترسیم شده در کشور با ضعف و نقص‌هایی روبروست که انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو و با توان مضاعف نمایندگان مجلس آسیب‌ها و نارسائی‌ها در این بخش به حداقل برسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با اولویت طرح‌های نیمه تمام و عمرانی در حال تکمیل باید تزریق منابع و تسهیلات را انجام داده تا زمینه بهره‌برداری از پروژه‌ها و افزایش توان اقتصادی و تولیدی فراهم آید.

نظری افزود: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، انتظار می‌رود یک حرکت تحول آفرین و بنیادین در این زمینه اتفاق افتاده و تحرک بیشتری را در مسیر رشد اقتصادی منطقه شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha