۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
تشکیل زنجیره تولید در مشاغل روستایی تعریف نشده است
نماینده مردم آبادان در مجلس:

تشکیل زنجیره تولید در مشاغل روستایی تعریف نشده است

مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل زنجیره تولید در مشاغل روستایی تعریف نشده و یک سال است به دنبال اعطای تسهیلات پرورش ماهی سیبس هستیم ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جلیل مختار در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن شهید قنوتی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سومین جلسه است که در آن بر استقرار گمرک در مبادی ورودی تاکید می‌شود ولی با وجود تفاهمنامه اما برنامه عقب است و باید این موضوع سریعا ختم به خیر شود.

وی افزود: در خصوص مصوبه هیات وزیران از ۲۵ درصد معافیت ولی به مرور زمان از کالاها حذف شد و انتظار داریم بر روی ۱۰ کالای پیشنهادی اعمال شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مودیان بزرگ مانند شرکت پتروشیمی، پاسارگاد، ایرانول و ... حتی یک درصد از درآمد خود را به شهرداری نمی‌دهند که یک اجحاف بزرگ است.

مختار، اشتغال را مهم‌ترین دغدغه مردم آبادان عنوان کرد و گفت: اکنون تسهیلات شغلی با درهای سیستم بسته مواجه شده است.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزی و شیلات بیان کرد: تشکیل زنجیره تولید در مشاغل روستایی تعریف نشده و یک سال است به دنبال اعطای تسهیلات پرورش ماهی سیبس هستیم ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر اقتصاد انتظار می‌رود فرمانداران شهرهای آبادان و خرمشهر را به عنوان عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند منصوب کند تا بخشی از مشکلات ساختاری رفع شود.

مختار با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان آبادان باید اجرا شود، توضیح داد: بانک‌های زیادی در شهرهای آبادان و خرمشهر داریم و با توجه به سودهایی که دارند انتظار می‌رود در راستای مسئولیت اجتماعی به بهسازی معابر این دو شهر کمک‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه بیکاری جوانان فاز دوم ‌پالایشگاه آبادان و لایروبی اروند رود نیز انتظار پیگیری داریم.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha