۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
 ایجاد محیطی برای درک بهتر کرونا در اطراف ما/ سنگ تمام  گوگل وشریکش برای خانواده های مبتلا به کرونا
با همکاری شریک گوگل مح r ق شد

ایجاد محیطی برای درک بهتر کرونا در اطراف ما/ سنگ تمام گوگل وشریکش برای خانواده های مبتلا به کرونا

این روزها با وجود همه گیری کرونا ویروس بخشهای مختلف برای مقابله با آن دست به اقداماتی زده‌اند که می توان به سنگ تمام گذاشتن گوگل و شریکش در این باره در عالم فضای مجازی اشاره کرد.

کلید= سادا - گوگل - National Response Portal - SADA Systems-
بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «سی آر ان» تحت گزارشی به چگونگی راه اندازی پلتفرم سادا به عنوان منبع اطلاعات  و درک بهتر از کووید ۱۹ پرداخته است؛ سادا به عنوان شریک گوگل در حوزه خدمات ابری، پلتفرمی  به نام National Response Portal راه اندازی کرده است.   گوگل از شریک خود خواسته تا از فناوری که پیشتر برای کمک به مدیریت پروژه های شهرداری بهره برده بود به عنوان سکوی جدید و به منظور درک بهتر از همه گیری به ارایه دهندگان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم استفاده کند.

هنگامی که سادا سیستم SADA Systems یک بستر برای کمک به شهرداری‌ها در مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایجاد کرد، هرگز انتظار نداشت که گوگل روزی از آن بخواهد که این فناوری را برای مقابله با یک فاجعه بهداشت عمومی جهانی دوباره از سر بگیرد.

مایکل امس، مدیر ارشد مراقبت‌های بهداشتی و علوم زندگی سادا گفت: این پرتال یک مخزن آزاد و گسترده از اطلاعات جامع برای توانمند سازی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم و عموم مردم برای متوقف کردن گسترش کووید ۱۹ است.

پلتفرمی برای ارائه درک بهتر از کرونا ویروس
با همکاری گوگل و سادا (با تمرکز روی ابرازهای ابداعی ابری) همراه با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، این پلتفرم ساخته و مدیریت می‌شود که هدف آن جمع آوری داده‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی و برای تصمیم گیرندگان دولت است که بینش بهتری در مورد شیوع بیماری دارند و آنها را آماده می‌کنند تا بدانند اقتصاد، آینده چه خواهد بود.

پلتفرم سادا، داده‌های صدها بیمارستان در سراسر کشور را دربر می‌گیرد تا دیدی ملموس‌تر از این بیماری و وضعیت کلی مراقبت‌های بهداشتی و شرایط مقابله با آن و مدل‌های پیش بینی دقیق‌تری را ارائه دهد.

از طرفی تقریباً ۲۰۰ بیمارستان با این ایده به گوگل و سادا پیوستند به طوری که گروه‌های مراقبت‌های بهداشتی، از جمله HCA (مرکز خدمات درمانی)، Community Health Systems و شرکت Bon Secours Mercy Health در امریکا، روزانه داده‌ها را ارائه می‌دهند. و در عین حال این پروژه شامل بسیاری از خدمات ابری گوگل Google Cloud، است و از طرفی سادا داده‌ها، توصیه و پشتیبانی زیادی از مردم در گوگل دریافت کرده است.

باید اشاره کرد، سادا با استفاده از dotMaps (ابزاری برای مدیریت) و Atom (یک برنامه قدرتمند مبتنی بر ابر برای مدیریت و بهینه سازی حمل و نقل است)، این پرتال را ساخته و سه سال پیش برای ارائه خدمات تجسم مبتنی بر موقعیت مکانی به شهرداری‌هایی برای هماهنگی پروژه‌های ساختمانی ارائه داده است.

این پلتفرم دارای اطلاعات عملی است. هر کس، در هر نقطه از جهان، می‌تواند وارد سیستم شود، آدرس خود را وارد کرده و فوراً اطلاعات در جامعه خود نشان داده شود، مانند مراکز محلی آزمایش کووید ۱۹.

امس گفت، سادا این پرتال، دسترسی سریع و هدفمند به هر یک از اعضای جامعه برای مقابله با همه گیری‌ ها را ارائه می دهد. برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، این پرتال از طریق نمودار، گراف، جداول و نقشه‌ها یک دیدگاه تحلیلی از بیماری همه گیر در سطح ملی، ایالتی و شهرستان ارائه می‌دهد درحالی که تمام این داده‌ها نیز در دسترس عموم قرار دارد.

وی افزود: کاربران همچنین می‌توانند در ایالت یا کشور یا شهر سیاستهای مختلف در مورد فاصله گذاری اجتماعی، تأثیر این اقدامات در نحوه حرکت مردم و اینکه چگونه این رفتار در گسترش بیماری تأثیر داشته است، آگاه شوند.

در حال حاضر، این مساله با استفاده از داده‌های عمومی قابل دستیابی است. امس گفت: اما در کوتاه مدت، سادا داده‌های بیشتری را که مستقیماً از طرف شرکای مراقبت‌های بهداشتی تهیه می‌شوند، در اختیار خواهد داشت.

 امس گفت: این روزها با همه گیری،   سادا  هم درگیر  این بحران شده  است و در سه ماه گذشته، تقریباً تمام فعالیت ها  - شامل انواع محصولات و خدمات برای مشتریان موجود و جدید - به طور مستقیم با کرونا ویروس مرتبط بوده است.

از طرفی سادا برای کمک به خانواده‌هایی  که نمی‌توانند به دیدن بیماران کووید ۱۹ خود، به بخش مراقبت های ویژه بروند،  از ارتباطات ویدئویی Google Meet به عنوان ابزار تعامل سریع، استفاده کرده است.

همچنین سادا برای مشتریانی که مشغول تحقیق در زمینه کرونا ویروس هستند، به مقیاس زیرساختهای ابری کمک می‌کند و برای افرادی که دورکار شده‌اند، ابزار همکاری G Suite را معرفی کرده است.

کد خبر: ۲۱٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha