۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تولید با ارزش افزوده بالا راه نجات اردبیل است
استاندار اردبیل:

تولید با ارزش افزوده بالا راه نجات اردبیل است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: تولید با بهره‌وری و ارزش افزوده بسیار بالا تنها راه نجات استان اردبیل در مسیر تحول و توسعه است.

سید حامد عاملی در نشست سفرای کشورهای عضو اکو به خبرنگار بازار گفت: ما به همکاری‌ها و توسعه روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایه نیاز داریم تا در کنار رونق تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، توان تولید خود را با ارزش افزوده و بهره‌وری بیشتر بالا برده و امکان بهبود وضعیت معیشتی را برای مردم مهیا کنیم.

وی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل را در سه حوزه کشاورزی، صنعت‌ و معدن و گردشگری یادآور شد و تصریح کرد: افزایش تولید یک میلیون تن محصول در پایاب سد خداآفرین، توسعه واحدهای گلخانه‌ای و نظام بهره‌برداری اصولی از بخش کشاورزی با مصرف کم آب می‌تواند بسترساز توسعه در این بخش باشد.

۱۵ هزار اشتغال جدید در حوزه صنعت و معدن هدف‌گذاری شده است

استاندار اردبیل گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های گلخانه‌ای هزینه شد تا کشت محصولات گلخانه‌ای با هدف صادرات این محصولات رونق مضاعفی پیدا کند تا ما بتوانیم در شمال، مرکز و جنوب استان طرح‌های ارزشمندی را در این بخش راه‌اندازی کنیم.

عاملی از تعیین تکلیف ۲۵ درصد اراضی پایاب سد خداآفرین در قالب نظام بهره‌برداری اصولی خبر داد و افزود: در بخش کشاورزی چشم امید ما در کنار افزایش ظرفیت تولید، بسترسازی برای تقویت کشت و صنعت مغان و پارس است تا در این مجموعه‌ها با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری بتوان صادرات محصولات را به آسیای میانه و کشورهای عضو اکو شاهد بود.

وی به ظرفیت‌های بخش صنعت و معدن استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵ هزار اشتغال جدید در این حوزه هدف‌گذاری شده تا با افزایش ظرفیت واحدهای موجود و طرح‌های توسعه‌ای که در حال انجام است، بتوان در این بخش موفق عمل کرد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز که اردبیل میزبان رویداد ۲۰۲۳ است، فعالیت‌های خوبی آغاز شده و همچنان نیازمند زیرساخت‌هایی همچون دهکده توریستی، هتل پنج ستاره و شهرک‌های گردشگری مدرن هستیم.

۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

وی اضافه کرد: زیرساخت مهم در این حوزه راه‌اندازی پروازهای مستقیم از کشورهای مختلف به همراه کاهش ابطال پروازها و راه‌اندازی خط ریلی اردبیل به میانه و اتصال به راه آهن سراسری است که امیدواریم امسال تحققی عینی پیدا کند.

عاملی بیان کرد: سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه و امسال ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد تا در حوزه زیرساخت راه برخی از نارسایی‌های گذشته برطرف شود.

وی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و پیوستگی آن را به جمهوری آذربایجان، آسیای میانه و روسیه و دروازه ورود به اروپا یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه توسعه تجارت خارجی نیز بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود.

استاندار اردبیل به شکاف و خلأ پایین بودن سرانه متوسط درآمدی مردم استان نیز اشاره کرد و گفت: با تحقق همه این اهداف و برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم سرانه درآمدی مردم استان اردبیل به متوسط کشوری نزدیک شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha