۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
مجلس دست‌های دولتی و غیر دولتی مافیا دارو را قطع می‌کند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مجلس دست‌های دولتی و غیر دولتی مافیا دارو را قطع می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از قیمت گذاری دستوری دولت در حوزه بهداشت و درمان، گفت:قیمت گذاری دارو باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در مورد قیمت و توزیع گران قیمت دارو بیماران هموفیلی، گفت: مسئله دارو یک معادله چند مجهولی است که یکی از مولفه‌های آن به موضوع قیمت گذاری‌ها باز می‌گردد، قیمت گذاری دستوری در مسئله درمان و دارو از مباحث اصلی محسوب می‌شود، تصمیم گیری در این زمینه به عهده دولت است که متاسفانه تصمیمات دور از واقع اتخاذ می‌کند.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم گیری دولت در حوزه بهداشت و درمان منجر می‌شود تولیدکنندگان این عرصه یا تولیدی نداشته یا اگر هم تولید وجود دارد آن را به بازار عرضه نمی‌کنند، داروی بیماران خاص از جمله هموفیلی هم مشمول همین قانون شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نامتوازن بودن قیمت گذاری، ادامه داد: عدم رعایت قیمت تمام شده کالاهای دارویی چه در بحث واردات چه در جهت تولید داخلی مشکل ساز شده است وزیر بهداشت و معاونان وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر این مسئله را حل کنند.

مجلس دست‌های دولتی و غیر دولتی مافیا دارو را قطع می‌کند
محسنی بندپی با انتقاد از دست‌های دولتی و غیر دولتی در متشنج کردن بازار دارویی کشور؛ تاکید کرد: قیمت گذاری دارو باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و از همه روزنه‌هایی که منجر به ایجاد خلاء شده باید استفاده کنیم، اگر تمام دست‌های دولتی یا غیر دولتی که بازار عرضه و تقاضا متشنج کرده‌اند قطع شود، بی تردید شاهد احتکار و کمبود دارو در بازار نخواهیم بود.

مافیای دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌گذارند شاهد تعادل بازار باشیم
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مافیای دارو و تجهیزات پزشکی در قالب دولتی و غیر دولتی نمی‌گذارند شاهد تعادل بازار باشیم؛ ما حتی شاهد واردات داروهایی هستیم که با بیش از ۶۰ سال سابقه در داخل تولید می‌شوند، این مسئله قابل هضم نیست دارویی که در تولید به خودکفائی آن رسیده‌ایم امروز باید اقدام به واردات آن کنیم؛ چرا این مولفه‌ها مد نظر قرار نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تولید کنندگان دارویی است، تصریح کرد: چرا امروز باید شاهد واردات دارویی باشیم که کشور ید طولایی در تولیدات آن داشته است، بی تردید مشکلاتی در مسیر تولید وجود دارد که باید تمام این مشکلات از مسیر تولیدکنندگان داخلی برداشته شود تا آنها بدون دغدغه أقدام به تولید کنند و با مافیای تولید کنندگان و مسئولان بی دغدغه برخورد جدی صورت پذیرد.

محسنی بندپی یادآور شد: تولیدکنندگان در تمام حوزه‌ها به ویژه در عرصه تولیدات دارویی باید تحت حمایت دولت باشند در حال حاضر تولیدکنندگان نیازمند حمایت مادی هستند، قیمت‌های دستوری در حوزه بهداشت و درمان باید کارشناسی شود و از نظرات بخش خصوصی و دولتی استفاده لازم صورت پذیرد.

رسوب داروی بیماران هموفیلی در شرکت‌های پخش یک فاجعه است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عدم قیمت گذاری داروی بیماران هموفیلی و رسوب آن را شرکت‌های پخش یک فاجعه دانست و گفت: عدم قیمت گذاری این دارو و راکد ماندن آن در شرکت‌های پخش خطراتی نظیر تاریخ انقضا را به دنبال دارد که به قیمت جان بیماران تمام می‌شود و در جای خود یک فاجعه بزرگ محسوب می‌شود. مجلس به صورت جدی در مورد قیمت گذاری دارو و توقف و رسوب آنها در گمرک و شرکت‌های توزیع کننده، ورود کرده است و تا رسیدن به نتیجه قابل قبول این جلسات ادامه دارد. /

کد خبر: ۲۱۷٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha