۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
افزایش حقوق کارگران تورم‌زا نیست
نایب‌رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

افزایش حقوق کارگران تورم‌زا نیست

باقری، نایب‌رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: افزایش دستمزد کارگران قطعاً موجب افزایش بهره‌وری و رفاه می‌شود نه موجب افزایش تورم.

به گزارش بازار، محسن باقری نایب‌رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اظهار کرد: افزایش دستمزد کارگران قطعاً موجب افزایش بهره‌وری و رفاه می‌شود نه موجب افزایش تورم.

وی افزود: نتایج مثبت افزایش ۱۲۰ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۳۵۸، افزایش ۷۶ درصدی در سال ۱۳۷۲ و افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد در سال گذشته و همچنین پیامدها و عواقب عدم افزایش دستمزدها در سال‌های جنگ در کارنامه اقتصاد کشور مشهود است.

نایب‌رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه ضریب همبستگی بین دستمزد و تورم در کشور ما زیاد نیست گفت: این موضوع نه‌تنها موجب بیکاری نشده بلکه بر اساس یافته‌های اقتصادی موجب رفاه کارگران نیز شده است.

باقری از کمبود شدید نیروی کار خبر داد و افزود: دانش‌آموختگان دانشگاهی حاضر نیستند که با این میزان دستمزد در شهرک‌های صنعتی حاضر شوند و فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: گروه کارگری به این مصوبه رضایت داد؛ یعنی نهایت توان گروه کارگری همین بود؛ اما شعار اقتصادی دولت و نگاه متفاوت آن به نیروی کار منجر شد که میزان دستمزد بیش‌تر از مقدار اعلام شده نباشد.

نایب‌رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت اقلام خوراکی و خودرو و خدمات دولتی مانند کرایه مترو و تاکسی و اتوبوس در یک ماه اخیر گفت: ما به‌طورکلی در طول یک ماه اخیر ۴۰ درصد رشد قیمت داشتیم ضمن اینکه دولت در بخش کارمندان هم ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش حقوق‌ را اعمال کرده است.

باقری میانگین تأثیر افزایش دستمزد بر قیمت تمام شده کالا را ۸ تا ۱۰ درصد اعلام کرد افزود: بر اساس گزارش وزارت صمت میزان تأثیرگذاری افزایش دستمزد بر قیمت تمام شده خودرو نهایتاً دو درصد است؛ اما باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha