۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
 پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی پروژه اتوبان ولایت تبریز
شهردار تبریز خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی پروژه اتوبان ولایت تبریز

تبریز- شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی پروژه اتوبان ولایت خبر داد و گفت: با تلاش تمامی دست اندرکاران تا انتهای امسال مسیر بزرگراه ولایت تا ابتدای شهرک طلاییه تکمیل می شود.

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار اظهار کرد: اتوبان ولایت به طول ۸ کیلومتر اتوبان پاسداران را با سه باند به جاده تبریز اهر وصل می‌کند این اتوبان شامل پنج تقاطع بوده که تقاطع غیر همسطح با جاده تبریز اهر یکی از بزرگترین تقاطع‌های تبریز خواهد بود.

وی با بیان اینکه این بزرگراه در مواقع بحران جهت تخلیه شهرک‌های واقع در بخش جنوبی مسیر از جمله شهرک‌های باغمیشه، نصر، مصلی، طلاییه، کرکج و اکباتان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: فاز اول اتوبان ولایت از شهرک نصر شروع و به خیابان استاندارد منتهی می‌شود این فاز شامل دو تقاطع غیرهمسطح است که تقاطع اتوبان پاسداران در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است و دومین تقاطع غیر همسطح دو کمال است که در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار تبریز تاکید کرد: با تلاش دست اندرکاران تا انتهای سال‌جاری مسیر بزرگراه ولایت تا ابتدای شهرک طلاییه تکمیل شده و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری نیز به پایان خواهد رسید.

هوشیار با بیان اینکه حجم خاکبرداری این پروژه ۵ میلیون متر مکعب است که تا کنون نزدیک به یک میلیون متر مکعب آن انجام یافته، خاطر نشان کرد: برای سال آینده تکمیل کل مسیر بزرگراه به همراه اجرای دو تقاطع غیرهمسطح کرکج و جاده تبریز اهر در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود. همچنین خاکریزی کل مسیر این پروژه نیز یک میلیون متر مکعب برآورد شده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha