۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز تحول بنیادین کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

توسعه مکانیزاسیون زمینه‌ساز تحول بنیادین کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.

به گزارش بازار، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی با موضوع ادوات و ماشین‌آلات، نهاده‌ها و سیستم آبیاری با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع ظبیعی و محیط زیست مجلس، معاون وزیر و رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مدیران، کارشناسان و بهره‌برداران این حوزه در محل نمایشگاه دائمی گلستان شیراز برگزار شد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید بر اینکه ارتقاء توان تولید در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و دامپروری در حوزه‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعی و باغی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صنعتی در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش تأثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت حرکت به سمت کشاورزی مدرن، ادامه داد: یکی از راهبردهای برون‌رفت مشکلات معیشتی کشاورزان مربوط به توسعه مکانیزاسیون و صنایع بخش کشاورزی و دامپروری است که بایستی شرایط مناسب برای پیشبرد اهداف این بخش فراهم بشود.

عسکری افزایش ظرفیت‌های تولیدی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی را مهم و ضروری برشمرد و افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی به عنوان قلب تپنده مکانیزه کردن بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا باید تولید محصولات داخلی این صنعت نیز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: بایستی تولید ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی همانند تراکتورسازی تبریز در تمامی نقاط کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا پیگیری شود که در این راستا بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انتظار داریم تراکتورسازی فارس با مشارکت بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی با تولیدات صنعتی انبوه راه‌اندازی شود.

این نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس در رابطه با راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان افزایش اعتبارات در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را یک سرمایه‌گذاری پایدار ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در قانون سالیانه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا با بانک‌های عامل بتوانیم خط اعتباری صنعتی این حوزه را فعال‌تر کنیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha