۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
احداث هزار و ۹۰ نیروگاه در کشور در دست اجرا است
وزیر نیرو:

احداث هزار و ۹۰ نیروگاه در کشور در دست اجرا است

بیرجند - وزیر نیرو با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در حوزه تولید انرژی بادی و خورشیدی گفت: احداث هزار و ۹۰ نیروگاه برای صرفه جویی انرژی های فسیلی و آب در دست اجرا است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان ظهر شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های حوزه انرژی در شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات آبی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه پروژه‌های آب و برق در خراسان‌جنوبی اولویت با پروژه‌های تأمین آب شرب است.

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریا یکی از اقدامات مد نظر برای تامین بلند مدت آب در خراسان جنوبی است، افزود: این پروژه در مرحله بررسی و دعوت از سرمایه‌گذاران است.

اردکانیان بیان  کرد: در ارتباط با مسائل آب و انرژی در خراسان‌جنوبی ۵۷ پروژه در دست اجرا داریم که پیشرفت این پروژه‌ها در حدود ۷۰ درصد است.

وزیر نیرو بیان کرد: نیروگاه بادی سربیشه به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی کشور با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان به نتیجه رسیده است.

اردکانیان  با بیان اینکه همچنین تنها نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در این استان در مرحله سرعت گرفتن برای بهره برداری است، گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده برای انرژی‌های تجدید پذیر بادی داریم که یکی از آنها در همسایگی با افغانستان قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۹۰۰ نیروگاه کیلوواتی در کشور بیان کرد: ایران به لحاظ انرژی بادی و انرژی خورشیدی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

به گفته وی احداث هزار و ۹۰ نیروگاه برای صرفه جویی انرژی های فسیلی و آب در دست اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بعد از توافق با فدراسیون روسیه برای استفاده از وام پنج میلیارد دلاری دولتی، طرح‌های مختلفی از جمله راه آهن محور «زاهدان- بیرجند» مورد تصویب دولت قرار گرفت، گفت: همچنین در این زمینه با مسئولان روسیه نیز رایزنی‌هایی انجام شده است.

کد خبر: ۲۱٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha