۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
پرداخت بالغ بر ۵ همت غرامت بیمه به حوزه کشاورزی در سال گذشته
قائم‌ مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد

پرداخت بالغ بر ۵ همت غرامت بیمه به حوزه کشاورزی در سال گذشته

آل امین، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت بالغ بر ۵ همت غرامت بیمه به حوزه کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا آل‌امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت بالغ بر ۵ همت غرامت بیمه به خسارت دیدگان بیمه شده در بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین غرامت پرداخت شده مرتبط با حوزه‌های محصولات زراعی و باغی است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت محصولی در گندم دیم، گندم آبی، خرما و پسته بوده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی میزان حق بیمه دریافتی برای سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تاکنون را ۶.۱ همت عنوان کرد و افزود: بیشترین بیمه انجام شده تاکنون در گندم دیم، گندم آبی و پسته بوده است.

آل‌امین با بیان این که بیمه کشاورزی حامی کشاورزان است، تصریح کرد: اگر نسبت به سال گذشته تولید را با بهره‌وری افزایش دهیم می‌توانیم به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است پایبند باشیم.

به دنبال راه‌اندازی بیمه اتکایی هستیم
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد و راه‌اندازی بیمه اتکایی هستیم، یادآور شد: در این خصوص رایزنی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای حمایت از بیمه کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: در تنوع محصول در بیمه کشاورزی در رتبه دوم جهان قرار داریم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه دولت یارانه بیمه کشاورزی را برای کالاهای اساسی در دستور کار دارد، افزود: در بودجه سال گذشته برای بیمه کشاورزی ۶ همت اعتبار اختصاص داشته که با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه ۷۰ درصد از آن تخصیص یافت.

آل‌امین در پایان با تاکید بر اینکه به دنبال ساده‌سازی مفاهیم بیمه بوده‌ایم، افزود: درصدد بوده‌ایم تا از طرق مختلف از جمله آموزش و ترویج، بسیج مهندسین کشاورزی، مقامات محلی، استانی و چهره‌های شناخته شده در استان‌ها، کشاورزان را به سمت بیمه کشاورزی سوق دهیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha