۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
۱۴۷ هزار تن گندم برای تولید نان در زنجان اختصاص یافت
طی سال ۱۴۰۱؛

۱۴۷ هزار تن گندم برای تولید نان در زنجان اختصاص یافت

زنجان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در سال قبل ۱۴۷ هزار و ۱۹۰ تن گندم برای تولید آرد و مصارف واحدهای خبازی، آزادپز و صنعتی زنجان اختصاص داده شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل خدمات بازرگانی و غله زنجان، ولی الله زمانی، با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۱۰ هزار تن گندم به کارخانجات آردسازی زنجان اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: در سال قبل ۱۴۷ هزار و ۱۹۰ تن گندم برای تولید آرد برای مصارف واحدهای خبازی، خبازی آزادپز و صنعتی زنجان اختصاص داده شد.

زمانی بیان کرد: گندم واحدهای خبازی، آزادپز، صنف و صنعت با قیمت‌های ۶۶۵ تومان، ۹۰۰ تومان و ۱۲ هزار تومان برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از هماهنگی و تدارک تولید ۹۷۹ میلیون و ۷۹۸ قرص نان در سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴۷ هزارتن گندم برای تولید ۱۲۷ هزار و ۲۶۹ تن آرد خام خانه‌پز روستایی و مصارف نانوایی (واحدهای نانوایی نوع یک، دو، شش) به کارخانجات آردسازی اختصاص یافته است.

زمانی گفت: با اختصاص ۱۲۷ هزار و ۲۶۹ تن آرد معادل سه میلیون و ۱۸۱ هزار کیسه ۴۰ کیلوگرمی به واحدهای خبازی و خانه پز روستایی، ۹۷۹ میلیون و ۷۹۸ قرص نان تولید و به دست مردم استان زنجان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی بیان کرد: گندم‌های مورد نیاز تولید آرد نوع یک، دو و شش را به قیمت کیلویی شش هزار و ۶۵۰ تومان، ۹ هزار تومان و ۱۲ هزار تومان برای تولید انواع آرد به کارخانجات آردسازی اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه امکان خارج کردن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر کیسه آرد یارانه‌ای نوع یک اکنون برای مصرف کنندگان واحدهای نانوایی با قیمت ۳۲,۸۰۰ تومان فروخته و امکان این وجود دارد که در بازار آزاد به قیمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان معامله شود.

زمانی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از طریق بازرسان سازمان جهادکشاورزی زنجان و تعزیرات حکومتی صورت گرفته، بررسی و صحت عملکرد واحدهای نانوایی مشمول تخصیص آرد فوق العاده به صورت روزانه و مستمر مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد تا آردهای یارانه‌ای از شبکه توزیع و مصرف مردم، خارج نشود.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha