۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
 ضرورت بازنگری لایحه مالیات بر معاملات مکرر | مرز بین سوداگران و انبوه سازان تبیین شود
رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

ضرورت بازنگری لایحه مالیات بر معاملات مکرر | مرز بین سوداگران و انبوه سازان تبیین شود

گرگان-مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه مرزهای بین سوداگران، انبوه سازان و توسعه گران واقعی ساختمان باید تبیین شود، افزود: لایحه مالیات بر معاملات مکرر باید بازنگری شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن انتقاد به لایحه مالیات بر معاملات مکرر، اظهار کرد: هرچند عده ای به قصد سوداگری اقدام به خرید و فروش مسکن می کنند اما نباید تصمیماتی که برای مقابله با این افراد گرفته می شود منجر به آسیب به انبوه سازان شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان این مطلب که محدویت هایی در حوزه تامین منابع مالی برای انبوه سازان وجود دارد، افزود: بر این اساس یکی از ابزارهای خوب تامین مصالح برای این تولید کنندگان تهاتر است.

وی ادامه داد: درمعاملاتی که صورت می گیرد نباید این تصور را داشته باشیم که همه آنها جنبه سواگری دارد به عبارتی اگر انبوه ساز یک کالایی را در اختیار می گیرد که مابه ازای آن زمین یا آپارتمانی را واگذار می کند تبعا آن فروشنده کالا هم به دنبال این است که زمین یا واحد در اختیار گرفته شده را در بازار معاملات به فروش برساند.

مرتضوی لایحه مالیات بر معاملات مکرر را منجر به ایجاد مشکل برای انبوه سازان دانست و گفت: پرداخت ۶۰ درصد مالیات از فروش ملک به نوعی بازدارنده تهاتر با فروشندگان مصالح است.

وی کاهش انگیزه فروشندگان مصالح برای تهاتر را از مشکلات بعدی انبوه سازان در تامین نقدینگی برشمرد و افزود: به نظر می رسد در این خصوص دولت باید ملاحظات کارشناسی بیشتری داشته و کسانیکه در معرض تهدید قرارمی گیرند را مورد مشورت قرار دهید.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان نسبت به اتخاذ تصمیمات شتابزده دولت و تبعات منفی آن برای اقتصاد کشور هشدار داد و گفت: اگر چنین لایحه ای تصویب شود، اصلاح آن سال ها زمان می برد و در این مدت می تواند منشا نابسامانی ها، تهدیدها وآشفتگی ها در حوزه معاملان مسکن و انبوه سازی شود.

مرتضوی با بیان اینکه مرزهای بین سوداگران، تولیدکنندگان، انبوه سازان و توسعه گران واقعی ساختمان باید تبین شود، افزود: قوانین حمایتی از انبوه سازان و توسعه گران باید وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بحث محدودیت سوداگران کاملا طبیعی است، افزود: با اینکه سوداگران در بازار مسکن جولان دهند اصلا موافق نیستم ما تا زمانیکه این مرزها تبیین نکنیم طبعا به نیت مقابله با سواگری وارد بحث می شویم اما در عمل به صنعت ساخت و ساز کشور آسیب می زنیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: درصورت تصویب این لایحه، رویکردی در بازار به وجود خواهد آمد که به جای ممانعت از سواستفاده به احتکار دامن زده شود چراکه منافع سوداگران در این ست.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha