۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
ریزش ۵۰ درصدی ارزش سهام بانک «فرست ریپابلیک» و آغاز دور جدید از بحران بانکی
ادامه بحران بانکی در آمریکا؛

ریزش ۵۰ درصدی ارزش سهام بانک «فرست ریپابلیک» و آغاز دور جدید از بحران بانکی

پس از انتشار اخباری مبنی بر خروج ۱۰۰ میلیون دلاری سپرده ها از بانک «فرست ریپابلیک» ایالات متحده، سهام این بانک طی شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ درصد ریزش را تجربه کرد.

به گزارش بازار؛ پس از انتشار اخباری مبنی بر خروج ۱۰۰ میلیون دلاری سپرده ها از بانک «فرست ریپابلیک» ایالات متحده، سهام این بانک طی شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ درصد ریزش را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، ترس ایجاد شده در پی ورشکستگی چند بانک آمریکایی از جمله سیلیکون ولی و سیلور گیت، منجر به ایجاد ترس شدید در بازارهای بین المللی شده و با انتشار خبر خروج سپرده ها از بانک فرست ریپابلیک، به نظر می رسد دور تازه ای از بحران بانکی در ایالات متحده آغاز شده است.

ریپابلیک بانک در گزارش جدید مالی خود که روز سه شنبه منتشر شد، اعتراف کرده است که بیش از ۴۰ درصد سپرده های بانکی خود را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی از دست داده است؛ موضوعی که نهایتا منجر به ریزش شدید ارزش سهام این بانک در بورس های ایالات متحده شد.

همچنین در پی این رخداد، خروج سپرده های بانکی از روز سه شنبه کلید خورده و طی شبانه روز گذشته، خروج سپرده ها از این بانک شدت گرفته است.

از سوی دیگر، خبرها حاکی از شکل گیری بحران در چند بانک آمریکایی دیگر از جمله وسترن الاینس و زینوس همزمان با وقوع بحران برای فرست ریپالیک بانک است.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha