۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
تسهیل شناسایی لوازم قاچاق با شناسه و کد رهگیری
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق ناجا اعلام کرد

تسهیل شناسایی لوازم قاچاق با شناسه و کد رهگیری

امینی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق ناجا گفت: ستاد مقابله با قاچاق، وزارت صمت و اصناف مقرر کردند لوازم خانگی جهت جلوگیری از قاچاق شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سرهنگ جلال امینی درباره خرید و فروش کالای قاچاق گفت: خرید و فروش کالای قاچاق چه در عالم واقعیت و چه مجازی جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد. اخیراً با هماهنگی که ستاد مقابله با قاچاق کالا و وزارت صمت و اصناف برای لوازم خانگی انجام دادند، مقرر شد تمام لوازم شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

وی با اشاره به سایت‌هایی که کالای قاچاق تبلیغ می‌کنند، توضیح داد: این سایت‌ها باید از وزارت صمت مجوز و نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند وگرنه تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره چگونگی تحت پیگرد قرار دادن سایت‌هایی که قاچاق کالا تبلیغ می‌کنند، عنوان کرد: همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی و فتا مرکز رصد فضای مجازی دارند و سایت‌هایی که این نماد و شناسه را ندارند، از راه این سایت شناسایی می‌شوند. پس از شناسایی، اسامی را برای عملیاتی شدن در اختیار واحدهای خود قرار می‌دهیم تا دستگیر شوند.

امینی درباره ۳۰۰ یخچال سایدی که از مناطق آزاد ترخیص و به صورت چمدانی فروخته شد، بیان کرد: یکی از مبادی ورودی قاچاق ما مناطق آزاد هستند و این مباحث را بر اساس کشفیات و پرونده‌های موجود می‌گویم.

قاچاق از دو راه پیامک و فروشگاه‌های مجازی

در ادامه، اکبر پازوکی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره اینکه چرا بیشتر کالاهای لوازم خانگی در بازار قاچاق است، گفت: همین الان اینترنت را باز کنید، می‌بینید که تمام برندهای خارجی در فضای مجازی به صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

پازوکی ادامه داد: به دو صورت لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی به فروش می‌رسد، یکسری خطاها با کد شهرستان‌های مرزی خریده شده و متأسفانه هر روز صبح برای فروش پیامک می‌زنند و دسته دیگر فروشگاه‌های مجازی آنلاین هستند که کانال خودشان را می‌فروختند.

وی افزود: با طرح شناخته شدن کالا خوشبختانه قرار بر این شده که در فروشگاه‌های فضای مجازی چنین کاری انجام ندهند و اگر قرار است کالایی ارائه دهند، حتما شناسه کالا قید تا قاچاق نبودن آن مشخص شود.

کد خبر: ۲۱٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha