۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
بوشهر در ۲۰ حوزه تخصصی نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کند|جذب بازارهای هدف خارجی به تولیدات استان بوشهر
معاون اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد:

بوشهر در ۲۰ حوزه تخصصی نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کند|جذب بازارهای هدف خارجی به تولیدات استان بوشهر

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر در ۲۰ حوزه تخصصی نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کند بر لزوم جذب بازارهای هدف خارجی به تولیدات استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین سه‌شنبه شب در نشست برنامه‌ریزی برای حضور بوشهر در پنجمین نمایشگاه اکسپو اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند در این نمایشگاه به اهداف مورد نظر برسد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ حوزه تخصصی در نمایشگاه اکسپو شرکت می‌کنیم افزود: علاوه بر معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر، باید تولیدات استان که قابلیت صادرات دارند نیز به طرف‌های خارجی معرفی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بوشهر در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز جایگاه خاصی دارد و در شیلات و نخیلات و خرما و همچنین معدن نیز وضعیت مناسبی دارد که لازم است در این نمایشگاه ارائه شود.

باستین تصریح کرد: جذب بازارهای هدف خارجی به سمت تولیدات بوشهر، منجر به افزایش تولید و بهبود اشتغال در استان می‌شود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: کالاهایی که برند شده و صادرات‌محور هستند، مزیت‌های نسبی استان به شمار می‌روند و روی این تولیدات باید مانور بدهیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در این نمایشگاه امکان دیدارهای ۲ طرفه با طرف‌های تجاری که سابقه خرید از محصولات بوشهر را داشته و جذب هیات‌های تجاری برای یافتن بازارهای جدید فراهم است.

وی افزود: دومین هدف استان بوشهر در این رویداد اقتصادی باید معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر منطبق با نقشه آمایش سرزمینی باشد تا به تقویت زنجیره‌های ارزش در این استان کمک شود.

زنجیره تولید محصولات مزیتی در استان بوشهر چیدمان شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های موجود به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بهره‌برد تا به کمک این سرمایه‌ها، زنجیره تولید محصولات مزیتی در استان چیدمان شود.

باستین بیان کرد: شیلات در واقع، قطب اصلی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بوشهر است و علاوه بر آن، معدن نیز نیازمند توجه بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، برگزاری نشست‌هایی فشرده با شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها پیش از سفر اسفندماه رئیس جمهور به این استان را نمونه‌ای موفق از رایزنی‌های اقتصادی برای معرفی ظرفیت‌ها دانست که منجر به ۳۲ تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۳۰ طرح با اعتبار ۷۶۰ هزار میلیارد تومان شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha