۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
جزئیات جدید از پالایش ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن ملی/ ثبت نام قطعی از ۳ روز دیگر
مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با بازار خبر داد

جزئیات جدید از پالایش ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن ملی/ ثبت نام قطعی از ۳ روز دیگر

اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ۱۳ خرداد ماه جاری متقاضیان مسکن ملی که به صورت پیامکی ثبت نام کرده اند گروه به گروه می‌توانند به سامانه اقدام ملی مراجعه کنند گفت: پالایش ۸۰۰ هزار متقاضی مسکن ملی که به شیوه پیامکی ثبت نام کرده بودند هنوز انجام نشده و احتمالا ریزش زیادی خواهیم داشت.

بازار؛ گروه راه و مسکن- شیوع ویروس کرونا و اوج آن در اسفند ماه باعث شد تا اکثر کسب و کارها از جمله مهمترین طرح مسکنی دولت آقای روحانی به شکل قابل توجهی متوقف شوند.  پروژه ای که  بعد از مسکن مهر قصد دارد  تا حدودی شکاف میان عرضه و تقاضا را کمتر کند. 

هجوم متقاضیان مسکن برای ثبت نام مسکن ملی را اکثر کارشناسان مسکن یک تهدید بزرگ برای کشور می دانند و می گویند ثبت نام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در یک روز یک هشدار برای مسوولان است. چرا که این میزان ثبت نام نشان می دهد چه حجم بالایی از مردم متقاضی پنهان مسکن هستند.

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که گفته می شود هنوز پالایش اکثر متقاضیان مسکن ملی انجام نشده است گفت: در پروژه مسکن ملی یک میلیون و ۵۹۰ هزار متقاضی در دو مرحله از طریق سامانه و پیامک برای دریافت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند بنابراین تلاش ما بر این است تا از ۱۳ خرداد ماه جاری متقاضیان برای ثبت نام قطعی و با ورود به سامانه اقدام ملی اقدام کنند.

تاکنون برای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص و احصاء شده است
وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در ابتدا با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کلید خورد گفت: قرار شد تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح  در بافت فرسوده با اعطای تسهیلات و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سایر بافت‌ها و برای اقشار کم درآمد و میان درآمدی احداث شود بنابراین تاکنون برای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص و احصاء شده است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از این میزان ثبت نام کننده مسکن ملی 800 هزار نفر ثبت نام پیامکی داشتند که به دلیل شیوع ویروس کرونا سامانه پیامکی راه اندازی کردیم تا متقاضیان با ارسال کد ملی به شماره مورد نظر موقعیت خود را برای ثبت نام بعدی حفظ کنند. پس تلاش ما این است که از 13 خرداد ماه جاری این 800 هزار نفر پس از مراجعه به سامانه مسکن ملی ثبت نام قطعی خود را انجام و سپس ما نسبت به پالایش آنها اقدام کنیم.

تمام افرادی که ثبت نام مسکن ملی کرده اند درباره سابقه گرفتنِ تسهیلات ملک یا مشارکت در ساخت استعلام خواهند شد

اصلانی افزود: تمام افرادی که ثبت نام مسکن ملی کردهاند درباره سابقه گرفتنِ تسهیلات ملک یا مشارکت در ساخت استعلام خواهند شد. متقاضیان باید سرپرست خانوار یا متاهل باشند. همچنین خانم‌های متقاضی سرپرست خانوار یا بالاتر از ۳۵ سال سن نیز می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی پیشتر تصریح کرده بود: بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی، متقاضیان استفاده کننده از برنامه‌های حمایتی دولت کسانی هستند که فرم« ج»  آنها قرمز نشده باشد یعنی از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی، زمین دولتی و واحد مسکونی دولتی از سال ۵۷ به بعد استفاده نکرده باشند. همچنین، از دیگر شروطی که مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که متقاضیان مسکن ملی سابقه مالکیت از سال ۸۴ را نداشته باشند یعنی  از تاریخ ۸۴ تاکنون، نه ملکی داشته باشند و نه نقل و انتقالی انجام داده باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی موضوعات اعلام شده، استعلام لازم از سابقه مالکیت متقاضیان مسکن ملی و افراد تحت تکفل آنها از سازمان ثبت اسناد اخذ شده است که اینکار برای اولین بار در کشور رخ داده است. حتی در زمان مسکن مهر، این استعلام برای همه متقاضیان اخذ نشده بود، بلکه متقاضیان به شکل انفرادی خود به ارایه استعلام اقدام می کردند.

کد خبر: ۲۱٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha