۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
ساخت بزرگترین پروژه مسکن ملی قم طبق برنامه تفصیلی

ساخت بزرگترین پروژه مسکن ملی قم طبق برنامه تفصیلی

ساخت و اجرای بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن قم بالغ‌بر ۱۵۸۰ واحد مسکونی طبق برنامه زمان‌بندی تفصیلی در حال انجام است.

به گزارش بازار، طرح نهضت ملی مسکن قم از حدود ۲ سال پیش کار خود را در زمینی به مساحت ۵۶۰ هکتار در شهرک پردیسان آغاز کرد که علاوه‌بر آن در سایت‌های ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری نیز واحدهای مسکونی به صورت آپارتمانی در حال احداث است.

در این راستا، پیمانکاری بزرگترین پروژه ساختمانی مسکن ملی قم که مشتمل بر یکهزار و ۵۸۰ واحد مسکونی است به شرکت سمندیس سپرده شده و قرارداد ساخت آن در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اداره کل راه و شهرسازی استان قم به‌عنوان کارفرما و شرکت ره‌آزرم بین‌الملل به‌عنوان مشاور پروژه به امضاء رسید.

بنابر این اعلام، پروژه ۱۵۸۰ واحدی سایت پردیسان دارای بیشترین تعداد آپارتمان مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن قم است که در قالب ۷۹ بلوک ۲۰ واحدی در ۴ تیپ با زیربنای ۱۸۵ هزار مترمربع طراحی و ساخته می‌شود.

پیمانکار پروژه از همان ابتدای کار پروژه و حتی قبل از آن، برنامه‌ریزی کرد تا هرگونه مصالح ساختمانی و نیروی انسانی مورد نیاز پروژه را از شهر و استان قم تأمین کند و در این مسیر اقدام به خرید نیمی از ظرفیت سیمان نیزار قم کرد. از سوی دیگر با استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی منطقه با در نظر گرفتن تنوع مذاهب و اقوام به موضوع مهم اشتغالزایی بومی جامه عمل پوشاند.

از ابتدای آغاز کار پروژه تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۰۰ تن میلگرد وارد کارگاه ۱۵۸۰ واحدی شده و ۲۰۰۰ تن میلگرد نیز پیش‌خرید شده است. علاوه‌بر این میزان پیش‌خرید یونولیت هم به ۱۴۵ هزار عدد رسیده است.

پیمانکار بزرگترین پروژه مسکن ملی قم با شروع‌به‌کار دیوارچینی پروژه، از دستگاه بلوک‌زنی مستقر در کارگاه بهره برده و از بلوک‌های سیمانی تولید شده در محل کارگاه تا پایان عملیات ساختمانی استفاده می‌کند. در همین رابطه به موازات اجرای دیوارهای پیرامونی مطابق جزییات و نقشه‌های مصوب با بلوک سیمانی سبک، اجرای آهن‌کشی وال پست‌ها و اتصال دیوارها به ستون‌ها و اجرای تیغه‌ها و دیوارهای جداکننده داخلی از بلوک سفالی در حال انجام است.

گفتنی است این پروژه با ۴ دستگاه جرثقیل ۱۰ تا ۳۰ تنی، ۲ دستگاه بَچینگ، یک پمپ دکل ۳۶ متری، یک پمپ دکل ۴۲ متری و ۴ دستگاه میکسر بتن با آزمایشگاه بتن کاملا مجهز تحت نظارت دانشگاه تربیت مدرس تهران به‌منظور افزایش سرعت تولید بتن آماده کارگاهی در تلاش است تا بهترین و باکیفیت‌ترین بتن تحت استاندارد استان قم را تولید و مصرف کند. همچنین قرارداد خرید ۳۵ هزار مترمکعب بتن آماده همزمان با تولید بتن کارگاهی نیز جهت افزایش سرعت پروژه منعقد شده است.

بر این اساس تاکنون حجم بتن‌ریزی انجام شده در کل سایت بالغ‌بر ۲۶ هزار مترمکعب بوده که باتوجه به تلاش شبانه‌روزی پرسنل سمندیس، حجم بتن‌ریزی روزانه حتی به ۸۰۰ مترمکعب در روز نیز رسیده است.

پیمانکار بزرگترین پروژه ساختمانی نهضت ملی مسکن قم با ۱۵۸۰ واحد مسکونی بر آن است تا باتوجه به یکپارچگی بلوک‌ها، تمام تلاش خود را جهت پیشبرد هرچه بهتر پروژه و اتمام آن تا آخرین آجر به کار بندد همچنانکه تاکنون نیز پروژه طبق برنامه زمان‌بندی تفصیلی مصوب، پیشرفت فیزیکی داشته و تمامی بخش‌های کاری هم‌زمان در حال انجام است.
بنابر این گزارش، قرارداد اولیه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم، ۳۶ ماهه است و اداره‌کل راه و شهرسازی قم نسبت به آماده‌سازی و تحویل طرح‌ها در زمان پیش‌بینی شده، اهتمام بالایی دارد.

استان قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو ۵ استان برتر کشور است. در این میان علاوه‌بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری و ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری نیز به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.
از سوی دیگر در سایت پرنیان ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. همچنین در فاز نخست این شهرک بالغ‌بر ۷۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha