۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
قشم به زودی در تولید برق خودکفا می شود
فرماندار قشم:

قشم به زودی در تولید برق خودکفا می شود

قشم - فرماندار شهرستان قشم از خودکفا شدن برق این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نصری پیش از ظهر شنبه در دیدار مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر که در دفتر وی انجام شد، اظهار داشت: مصرف برق این شهرستان حدود ۲۸۰ مگاوات است که ۱۳۰ مگاوات آن در جزیره تولید می شود و بقیه از سرزمین اصلی وارد مدار این شهرستان‌ می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت انرژی گستر قشم، این جزیره می تواند به صادر کننده برق هم تبدیل شود.

رئیس کار گروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی شهرستان قشم از برق به عنوان مهمترین زیرساخت برای فعالیت های صنعتی و اقتصادی نام برد و افزود: افتتاح فاز نخست نیروگاه انرژی گستر قشم در سال «جهش تولید» موجب افزایش فعالیت های صنعتی و اقتصادی در قشم خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکل گاز مورد نیاز شرکت تولید انرژی گستر قشم با هدف تولید ۵۰۰ مگاوات برق و تولید ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در روز با مساعدت استاندار ساعی و پرتلاش هرمزگان و رایزنی مسئولان کشوری حل خواهد شد.

نصری ادامه داد: ما برای  مباحث مهم‌ پدافند غیر عامل و توسعه فعالیت های صنعتی به ویژه در صنایع نفت، گاز، شیلات، پتروشیمی و فولاد در قشم، به تولید برق در داخل جزیره نیاز داریم و با تمام توان از خودکفایی این صنعت و زیرساخت مهم حمایت می کنیم.

فرماندار شهرستان قشم با تقدیر از مسئولان هلدینگ سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر برای سرمایه گذاری در تولید همزمان آب و برق در این‌ جزیره، افزود: با ورود ۳۴۰ مگاوات برق در فاز نخست راه اندازی برق در شرکت انرژی گستر قشم، صنایع مختلف از جمله شیلاتی و واحد تولید ریز جلبک های این‌ منطقه جان تازه ای می گیرند.

شایان ذکر است؛ فریدالدین معصومی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و وحید نوعی آقایی مدیر عامل شرکت تولید انرژی گستر قشم در دیدار با فرماندار شهرستان قشم، با ارائه گزارشی از روند فعالیت تولید همزمان آب و برق در  قشم، از راه اندازی فاز نخست تولید برق این‌ مجموعه تا پایان خرداد ماه جاری خبر دادند.

کد خبر: ۲۱٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha