۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
افزایش ۶۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند

افزایش ۶۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی پیرو درج خبری با تیتر «افزایش ۶۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در زمان بارش باران» اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش بازار، امیر بیات‌ترک معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر تهران از ابتدای اردیبهشت سال جاری گفت: افزایش نرخ کرایه به طور متوسط ۴۵ درصد و سقف حداکثر افزایش ۶۰ درصد (با اعمال ضرایب تبصره های یک تا سه ذیل ماده ۱۸ مصوبه) است.

(تبصره یکم) شهرداری تهران اجازه دارد در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی خطی موضوع این ماده اضافه نماید.

(تبصره دوم) شهرداری تهران(سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران) اجازه دارد در ساعات اوج ترافیک تا سقف ۲۵ درصد به کرایه اضافه نماید. ساعات اوج ترافیک توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مشخص خواهد شد.

(تبصره سوم) شهرداری تهران اجازه دارد در شرایط آب و هوای نامساعد تاسقف ۱۵ درصد به کرایه موضوع ماده ۱۸ اضافه نماید. اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب بر خط خواهد بود.

بیات‌ترک در ادامه افزود: افزایش نرخ کرایه با لحاظ سه تبصره فوق نباید در مجموع از سقف ۶۰ درصد بالاتر رود.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درمورد متن تبصره سوم بیان کرد: در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد کرایه موضوع ماده ۱۸ اضافه می شود و اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب بر خط خواهد بود و رانندگان اجازه افزایش کرایه خارج از سامانه ای که راه‌اندازی خواهد شد، را ندارند.

هرگونه دریافت کرایه مازاد بر نرخ های اعلامی و نصب شده در تابلوهای پایانه ها و خودروها خلاف مصوبه است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha