۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
۱۲۰ اولویت سرمایه‌گذاری در اردبیل فراهم‌سازی می‌شود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۱۲۰ اولویت سرمایه‌گذاری در اردبیل فراهم‌سازی می‌شود

اردبیل - نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها تلاش بر این است تا ۱۲۰ اولویت سرمایه‌گذاری آماده‌سازی شود.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تدوین سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و بارگذاری پنجره واحد استان برای ایجاد اطلاعات ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در سایت سرمایه‌گذاری وزارت کشور فراهم شده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها تلاش بر این است تا ۱۲۰ اولویت سرمایه‌گذاری آماده‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل اقتصادی استان جزو اولویت‌های اساسی برای امسال باشد، گفت: با توجه به مشکلات و موانعی که در استان در این حوزه داریم باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام داده و مشکلات موجود را که اقتصاد استان را دچار مشکل می‌کند در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

نژادمحمد اظهار کرد: مطالعات امکان‌سنجی و توجیه فنی و اقتصادی تا خردادماه محقق شده و در این زمینه به دنبال استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم تا بتوانیم با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری نسبت به جذب سرمایه‌گذاران موفق عمل کرده و مشکلات و موانع موجود را در این ارتباط برطرف کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: رسیدن به ثبات اقتصادی با رونق تولید و مولدسازی اقتصاد در ابعاد مختلف از اولویت‌های اساسی است و با توجه به اینکه شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی آسیب جدی به حوزه سرمایه‌گذاری وارد می‌کند بنابراین به دنبال رونق فعالیت‌های اقتصادی و دوری از تهدیدات اقتصادی همچون سوداگری و فعالیت‌های غیرمولد هستیم.

نژادمحمد افزود: تورم نتیجه سوداگری‌ها در بخش‌های مختلف است و اگر این کالاها از شکل سرمایه‌ای به شکل کالاهای مصرفی سوق پیدا کند در این زمینه مردم منابع خود و نقدینگی‌ها را به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی سوق می‌دهند که زمینه‌ساز ثبات و رشد تولید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: نشست سفرای کشورهای عضو اکو در روزهای آتی باید روزنه‌ای روشن را برای استان تداعی کند و به همین منظور دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم به این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری را در راستای مهار تورم و رشد تولید پیش برده و با همت مسئولان از ظرفیت‌های استان بهره‌گیری کنیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha