۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می شود
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

دستمزد پائین مهندسان ناظر منجر به کاهش کیفیت ساخت می شود

گرگان- پرویز، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت:دستمزد پائین مهندسان ناظر موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود که این آسیب‌های زیادی از جمله هدررفت منابع و مصالح و کاهش عمر مفید ساختمان می شود.

اشکان پرویز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مطابق آمارهای اعلامی از سوی دولت فهرست بهای ابنیه بین ۵۰ تا ۵۵ درصد رشد قیمت داشته و حتی در برخی اقلام تا ۸۰ درصد افزایش قیمت را مصرف کنندگان تجربه کردند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه سال گذشته دولت افزایش حقوق کارگران را ۵۷ درصد اعلام کرد، افزود: سوال اینجاست در همان دوره دستمزد مهندسین ناظر چه میزان افزایش یافت.

وی ادامه داد: باید این نکته را در نظر گرفت که این افزایش حقوق، حداقل دستمزد برای افراد غیرمتخصص است، حال اینکه مهندسین ناظر نیروی متخصص محسوب می شوند.

او با بیان اینکه همیشه یک فاصله معناداری بین دستمزد مهندسان و سایر نیروهای درگیر ساختمان وجود دارد، افزود: علیرغم مسئولیت حقوقی که مهندسین ناظر دارند دستمزد آنها نسبت به سایر افراد درگیر در ساختمان بسیار ناچیز و محدود است به عبارتی هیچ تناسبی بین مسئولیت و درآمد مهندسین ناظر وجود ندارد.

این عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطر نشان کرد: این شرایط تبعات زیادی دارد که یکی از آنها بی انگیزه شدن افراد در انجام وظیفه شان است.

او ادامه داد: دستمزد پائین مهندسان ناظر موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود که این آسیب‌های زیادی از جمله هدررفت منابع و مصالح، کاهش عمر مفید ساختمان، خطر پذیری بناها در بلاهای طبیعی مثل زلزله، سیل و حتی طوفان را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha