۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
 بورس روزهای صعودی خود را از دست نمی‌دهد
کارشناس بازار سرمایه:

بورس روزهای صعودی خود را از دست نمی‌دهد

اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با روند رو به رشد بازار سرمایه، به نظر نمی‌رسد بازار در ماه‌های آینده این سطوح را از دست بدهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، احمد اشتیاقی کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه، در خصوص چرایی رشد بورس و بازار سرمایه طی روزهای گذشته گفت: بازار پیرو افزایشی که دلار نیمایی به قیمت تعیین شده در مرکز مبادله ارز و طلا داشت روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است به این خاطر می‌توان گفت بخشی از فاز صعودی بازار مرتبط به این موضوع است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: گزارش فروش مثبت و سود آوری خوب شرکت‌های بورسی در اسفند سال گذشته بخصوص در گروه شرکت‌های فولادی، سیمانی و پتروشیمی که نسبت به ماه‌های قبل سود آوری بیشتری داشتند در فاز صعودی بازار بی اثر نبوده است.

کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه معتقد است: از طرف دیگر فاز صعودی ایجاد شده در بازار منجر به روانه کردن جریان پول بیشتری به سمت بازار شده به طوری که حجم معاملات بازار فراتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز شده است، قطع به یقین عوامل یاد شده توانسته تا حدودی توجه پول را به بازار سرمایه به جهت افزایش سود آوری و افزایش ارز ترجیحی از قیمت ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰ تومان در خرداد ماه سال گذشته رو به سمت صعودی هدایت کند.

احمد اشتیاقی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و بورس گفت: در گروه سیمانی افزایش قیمت منجر به سود آوری این گروه شده، بنابراین می‌توان گفت همه گروه‌ها چه به لحاظ سود آوری و چه با توجه به رشد نرخ دلار به لحاظ قیمت جایگزینی و با توجه به جاماندگی بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر روند رو به رشدی را در سال جدید تجربه می‌کنند که امیدواریم مجموعه این عوامل همچنان زمینه ساز رشد بازار سرمایه باشند.

احمد اشتیاقی کارشناس و تحلیلگر بورس معتقد است: با روند رو به رشد بازار سرمایه، به نظر نمی‌رسد بازار در ماه‌های آینده این سطوح را از دست بدهد، با توجه به اینکه قطعا از خارج از بازار جریان پولی که وارد بازار می‌شود کمک کننده است و مانع روند اصلاحی بازار می‌شود و بازار به صورت بنیادی با مختصات حال حاضر متغیرهای کلان اقتصادی تا ۲ میلیون و ۴۰۰ را خواهد داشت و طبق ارزش ذاتی با افزایش مواج می‌شود لذا نباید انتظار اصلاح برای این سطوح قیمتی را داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از شاخص ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار روند تغییرات شاخص در بورس و بازار سرمایه تابع تصمیمات آتی دولت نسبت به نرخ دلار در مرکز مبادله است و اینکه دولت چه برنامه‌هایی برای قیمت گذاری دارد. اگر فضای اقتصاد کشور به سرعت شفاف و ترسیم شود در این موضوع می‌توان تحلیل‌های جامع تری ارائه داد.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha