۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کشاورزان قیمت ۱۵ هزار تومان خرید تضمینی گندم را منطقی نمی دانند

کشاورزان قیمت ۱۵ هزار تومان خرید تضمینی گندم را منطقی نمی دانند

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور از ناراضی بودن کشاورزان نسبت به نرخ ۱۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: اگر این نرخ کمتر از ۱۷ هزار تومان باشد منطقی نیست.

به گزارش بازار، علیقلی‌ ایمانی با اشاره به ناراضی بودن کشاورزان نسبت به ۱۵ هزار تومان قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: قانون خرید تضمینی مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در کنار آن شورایی متشکل از ۹ نفر برای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور ادامه داد: در ابتدای سال زراعی قیمت خرید تضمینی گندم براساس شرایط آن زمان اعلام شد که با گذر زمان و با تغییر در قیمت ارز، افزایش تورم و هزینه‌های تولید، بنیاد ملی گندمکاران به شورای قیمت‌گذاری پیشنهاد داد در نرخ اعلام شده گندم تجدیدنظر کند.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم وجاهت قانونی ندارد، تصریح کرد: قانونگذار مرجع تعیین‌کننده نرخ خرید تضمینی گندم را شورای قیمت‌گذاری قرار داده و شخص دیگری نمی‌تواند قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند؛ در واقع نرخ خرید تضمینی گندم باید در شورای موردنظر بحث و بررسی و نهایی شود و سپس از سوی رئیس شورای قیمت‌گذاری که وزیر جهاد کشاورزی است ابلاغ شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha