۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۱۰ تاثیر مهم یادگیری زبان‌های خارجه بر تجارت

۱۰ تاثیر مهم یادگیری زبان‌های خارجه بر تجارت

ارتباط موثر در هر محیط کاری جهت کسب اطمینان از رسیدن به اهداف خود و شکل‌گیری روابط سازنده میان مشتریان و بقیه کسب‌وکارها امری ضروری است. زبان نقش اساسی در ارتباطات میان فرهنگی دارد.

به گزارش بازار، ارتباط موثر در هر محیط کاری جهت کسب اطمینان از رسیدن به اهداف خود و شکل‌گیری روابط سازنده میان مشتریان و بقیه کسب‌وکارها امری ضروری است. زبان نقش اساسی در ارتباطات میان فرهنگی دارد. زبان در یک شرکت چند ملیتی یا تجارتی بین‌المللی از تمام جنبه‌ها نفوذ می‌کند و به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا با دنیای جدیدی از فرصت‌های متنوع کسب و کار خود را تقویت کنند.

همانطور که فناوری‌های جدید کسب و کار جهانی را قابل دسترس‌تر می‌سازد، درک بیشتر زبان‌های مختلف همچنان مفید و کارساز خواهد بود. تفاوت‌های زبانی می‌تواند تأثیر عمیقی بر عملکرد موفقیت آمیز یک تجارت بین‌المللی داشته باشد و سازگاری با زبان‌های جدید می‌تواند توانایی تجارت شما را برای ورود به بازارهای جدید افزایش دهد. در این مقاله سعی کرده‌ایم فوایدی که یادگیری زبان‌های خارجه به کار شما می‌رساند را نام برده و به توضیح و تفصیل آن بپردازیم.

۱. بهبود مهارت‌های ارتباطی

مهارت ارتباطی خودرا ارتقا دهید

روش های یادگیری زبان

در دنیای کارآفرینی، ما همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر و با مشتریان خود هستیم. دنبال کردن روش های یادگیری زبان‌ جدید راهی مؤثر برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و ارتباط بین فرهنگی با مشتریان و کارمندانی است که ممکن است زبان اول یا زبان مادری‌ آن‌ها یکی نباشد. از آنجایی که افراد تمایل دارند با کسانی که با آن‌ها همذات پنداری و احساس هم کفو بودن می‌کنند ارتباط عمیق تری برقرار کنند، اشتراک زبان به ایجاد روابط شخصی قوی‌تر از نظر فرهنگی و در نهایت، مشارکت و ارتباطات تجاری بهتر با مشتریان خارجی کمک می‌کند.

ترجمه‌گری همچنان یک چالش برای بسیاری از مشاغل بین المللی است و ترجمه نادرست عبارات خاص یا ساختار جملات می‌تواند باعث سردرگمی زیادی شود. تسلط به زبان مادری طرف مقابل معامله یا هرگونه فعالیت تجاری، به جای استفاده از مترجم یا خدمات ترجمه، فرصتی را برای یافتن ارتباطات متنی و ایجاد درک عمیق تری از مشتری، تجارت و اهدافشان ایجاد می‌کند. تسلط بر زبان و درک فرهنگی از آن می‌تواند به جلوگیری از سوء تفاهمات ناشی از پیش‌داوری و تفاوت فرهنگ‌ها کمک کند.

۲. گسترش بازار جهانی

وقتی به تفاوت‌های افراد تک زبانه و چند زبانه نگاه می‌کنید، از نظر موفقیت در کسب‌وکار، موضوع یادگیری یک زبان جدید قانع‌کننده است. برای مثال، برخی از مشهورترین مدیران عامل آمریکایی به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، از جمله استفانو پسینا (والگرینز)، مارک زاکربرگ (فیس‌بوک) و جیمز کوئینسی (کوکاکولا).

داشتن فردی در تیم تجاری که به چندین زبان صحبت می‌کند، صاحب کسب و کار را در موقعیت منحصر به فردی قرار می‌دهد تا از بازارهای جهانی استفاده کند و درک استراتژیک بهتری از تفاوت‌های فرهنگی و قومیتی ایجاد کند که برای رشد تجارت شما در خارج از کشور لازم است.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی تجاری

داشتن مهارت زبان تاجایی برای یک کسب و کار حائز اهمیت است که بسیاری از مدیران را برآن می دارد تا نیروی کارخود را ترغیب به یادگیری می کنند و حتی تصمیم رزرو کلاس های خصوصی زبان برای کارکنان خود می‌گیرند. این کلاس ها به افراد با موقعیت های شغلی متفاوت کمک می کند تا بتوانند از زبان انگلیسی در کسب و کارشنان بهره ببرند. همچنین می‌تواند با نشان دادن علاقه به فرهنگ‌ آن‌ها به تقویت روابط بهتر با مشتری کمک کند. شرکت هایی که می‌توانند به طور موفقیت آمیزی ارتباط بین فرهنگی برقرار کنند، مزیت رقابتی دارند، زیرا می‌توانند زمان و منابع بیشتری را به جای پرداختن به مترجم و نیروی کار متخصص که به زبان هدف نیز مهارت دارد به انجام تجارت اختصاص دهند.

۳. فرصت‌های متنوع‌تر و خلاقیت بیشتر

حتی اگر از برخی جهات، جهان امروزی ما هر روز به گسترش ارتباطات خود و یکپارچه شدن ادامه می‌دهد، موانع زبانی همچنان وجود دارد و فرصت‌های تجاری برای همکاری و رشد در سراسر قاره‌ها را محدود می‌کند. چندزبانی شکاف فرهنگی را پر می‌کند و در را برای فرصت‌های سرمایه گذاری مهم تر، مشارکت ها، مشتریان جهانی و گسترش دفاتر خارجی باز می‌کند. اگر تسلط برای تیم شما دست نیافتنی به نظر می‌رسد، سعی کنید عبارات کلیدی را به زبان منطقه مورد نظر خود بیاموزید، نه تنها برای ایجاد یک پایه محکم‌تر با مشتریان خود، بلکه برای کاهش شکاف زبانی نیز تلاش کنید.

توانایی برقراری ارتباط و درک کارکنان، همکاران یا مشتریان خود، در دنیای تجارت کاملا ضروری است. زبان در پیگیری درک و گسترش بازار نیز بسیار مهم است. درک تأثیر جهانی شدن بر ارتباطات بین فرهنگی برای سازمان هایی که به دنبال ایجاد مزیت رقابتی در بازار جهانی هستند ضروری است. به عنوان یک صاحب کسب و کار و رهبر در هر صنعتی، تشویق به یادگیری زبان در بین کارمندان استراتژی‌ای است که می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کسب و کار شما داشته باشد.

فرصت های بیشتر

۴. تقویت قدرت تصمیم‌گیری

افراد با مهارت‌ دانستن زبان خارجی می‌توانند فرآیند فکری و منطقی‌تری نسبت به همتایان تک زبانه خود کسب کنند. یکی از بهترین مزایای دانستن یک زبان خارجی این است که قدرت تصمیم‌گیری شما را بهبود می‌بخشد و سرعت نتیجه‌گیری شما را افزایش می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تصمیم سریعی برای اجرای یک معامله تجاری بهتر بگیرید.

تحقیقات روانشناسان در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که افراد هنگام استفاده از زبان دوم و غیر مادری خود خلاق‌تر و سریع‌تر تصمیم گیری می‌کنند.

۵. ایجاد خدمات بهتر برای مشتری

خدمات مشتری در بازارهای داخلی و بین المللی عامل اصلی در تعیین سود و مزایای موجود برای کسب و کار است. برای دستیابی به اهداف تجاری، رضایت مشتری یک هدف است و اگر به زبان دوم صحبت کنید، می‌توان این کار را انجام داد تا مشتریان دوباره از محصولات یا خدمات استفاده کنند.

برای ایجاد یک پایگاه تجاری قوی در کشورهای خارجی، باید نسبت به زبان مادری‌ آن‌ها شناخت مناسبی داشته باشید. ارائه خدمات به مشتریان به زبان مادری‌ آن‌ها بسیار راحت‌تر است. بنابراین، مهارت زبان خارجی هنگام ارائه خدمات یا محصولات به مشتریان در خارج از کشور ضروری است.

۶. تقویت قوه‌ی چند وظیفه‌ای multi-task

افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند خلاق و multi-task (چند وظیفه‌ای) هستند. گفته می‌شود که صحبت کردن به بیش از یک زبان نوعی ورزش ذهنی است که گوینده را از نظر ذهنی باهوش و ورزیده می‌کند. البته توانایی انجام چندین کار در زمان واقعی در تجارت بسیار مهم است. سازگاری بیش از یک زبان شامل توانایی انجام وظایف مختلف در گویش‌های مختلف است.

۷. درک بهتر از جهان اطراف

درک بهتر جهان اطراف

وقتی زبان دومی بدانید، خواندن مقالات، کتاب ها، روزنامه‌ها و تماشای نمایش‌ها و فیلم‌های آن زبان برای شما آسان‌تر می‌شود. ابعاد یادگیری شما را گسترش می‌دهد، که این مساله به تغییر دیدگاه شما نسبت به فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید کمک می‌کند.

همچنین کمک می‌کند تا در مورد فرهنگ‌ها و زبان‌های جدید بیاموزید، درک عمیق‌تری از مردم‌ آن‌ها به دست آورید در مورد فرهنگ کاری‌ آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

۸. احساس قدرت بیشتر

یادگیری زبان مانند پیاده روی در پارک نیست. در واقع، برای مسلط شدن به یک زبان، به صبر زیاد و اراده‌ای قوی نیاز دارید. وقتی به زبان مسلط شدید، احساس قدرت و موفقیت بیشتری می‌کنید. همچنین، این یک راه عالی برای افزایش اعتماد به نفس و آسان‌تر کردن تعامل با گروه‌ها و زبان‌های مختلف است.

۹. ارتباطات عمیق‌تر

یادگیری یک زبان جدید توانایی مشاهده و انطباق با فرهنگ کاری‌ آن‌ها را افزایش می‌دهد، که به ایجاد تماس بیشتر و عمیق‌تر شدن ارتباطات کمک می‌کند.

کارآمد بودن در برقراری ارتباط به زبان‌های خارجی، سرمایه‌گذاری‌های تجاری بیشتری را جذب می‌کند. همچنین ایجاد سطح درکی عمیق‌تر با مخاطبان خود به طراحی فعالیت‌های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی کمک شایانی می‌کند.

۱۰. نسبت به فرهنگ‌های دیگر علاقه‌مند می‌شوید.

وقتی یک زبان جدید یاد می‌گیرید، با فرهنگ جدیدی آشنا می‌شوید و وقتی شروع به یادگیری در مورد یک فرهنگ جدید می‌کنید، حساس‌تر شده و به آن احترام می‌گذارید. هنگامی که شما توسط افراد آن فرهنگ احاطه شوید، شروع به ایجاد ارتباط و تفاهم میان خودتان و مخاطبتان می‌کنید. با درک بیشتر، راحتی و سهولت بیشتری در انجام تجارت با شرکت‌های مختلف خارجی حاصل می‌شود.

سخن آخر

کسب‌وکارها فرصت‌های مختلفی در بازار بین‌المللی دارند، اما گاهی اوقات برای یک صاحب کسب‌وکار ارائه پیش‌زمینه دقیق برای مدیریت گفتگو بین طرف‌های ارتباطی غیرممکن می‌شود. اگر قصد دارید کسب و کار خود را در کشورهای خارجی راه اندازی کنید یا آن را توسعه دهید، باید یک زبان خارجی را یاد بگیرید تا راه خود را هموارتر کنید.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha