۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کاهش بیش از ۴۰ درصدی تولید گندم، جو و کلزا در گلستان
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار مطرح کرد؛

کاهش بیش از ۴۰ درصدی تولید گندم، جو و کلزا در گلستان

گرگان- هاشمی، مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار گفت: امسال تولید محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا در استان بیش از ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

سید هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار  با بیان اینکه سال جاری در حوزه تولید محصولاتی مثل گندم، جو و کلزا کاهش خواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی مشکلات قابل پیش بینی است مدیران استانی باید برای حل آن چاره ای بیاندیشند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار افزود: در سال جاری بیش از ۴۰ درصد گندم، ۴۵ درصد کلزا و ۶۵ درصد تولید محصول جو در استان کاهش یافته است.

عضو اتاق بازرگانی گرگان ثمره این کاهش تولید را کمتر شدن درآمد مردم استان دانست و اضافه کرد: باید دید دولت برای رفع این کمبود چه فکری کرده است.

این فعال اقتصادی خشکی تالاپ های استان را منجر به بروز مشکل در حوزه کشاورزی دانست و افزود: نیاز است تا مدیران راهکاری برای این حوزه بیاندیشند.

او ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کشور با مشکلاتی نظیر جنگ و تحریم مواجه بود که همه اینها اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داد اما باید بپذیریم که استان هایی که در این مدت به صورت فدرالی عمل کردند، توانستند در زمینه اقتصاد موفق بوده و رشد و توسعه یابند.

هاشمی خواستار اجرای طرح الگوی کشت در گلستان شد و گفت: با عمل به این طرح، اقتصاد کشاورزی گلستان متحول خواهد شد.

وی توجه به گردشگری کشاورزی را یکی دیگر از راه های توسعه اقتصاد استان دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در گلستان داریم به نظر می رسد که برای توسعه گردشگری کشاورزی از این پتانسیل غافل شده ایم.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار از وجود پنج زنجیره تولید گوشت مرغ موفق در استان خبرداد و گفت: خوشبختانه این صنعت در استان به خوبی فعال است اما به واسطه سیاست قیمتگذاری دستوری این روزها تولیدکنندگان ما با مشکلات زیادی مواجه هستند.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      2 0
      با این قیمتها سال آینده یه صفر نزدیکتر می‌شود.