۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
جزئیات سفر سفیر چین به شیراز| بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده شود
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تشریح کرد؛

جزئیات سفر سفیر چین به شیراز| بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده شود

شیراز- نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر سفیر چین به شیراز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی در این رابطه با بیان ضرورت ارتباط با قدرت‌های اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌های کشور، اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کشور چین در استان فارس، با هماهنگی به عمل آمده با وزارت خارجه، مقرر شد سفیر چین به شیراز سفری داشته باشد.

وی افزود: هماهنگی های مقدماتی در این خصوص انجام شده که پس از اعلام سفارت چین، زمان دقیق این سفر نیز مشخص خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در نشستی که به همین منظور با تعدادی از مدیران اقتصادی و صنعتی استان با حضور استاندار فارس و امام جمعه شیراز داشتیم، بنا شد تا بسته‌های سرمایه گذاری به صورت مشخص و شفاف آماده ارائه به طرف چینی شود.

چین می‌تواند در پروژه‌های کلانی که بخش خصوصی و دولتی ما به لحاظ تامین منابع، قادر به تکمیل آن نیست، مشارکت جدی داشته باشد

عزیزی با تاکید بر توجه به زیرساخت های کلان استان فارس در ارائه بسته های سرمایه گذاری به سفر چین، افزود: چین می تواند در پروژه های کلانی که بخش خصوصی و دولتی ما به لحاظ تامین منابع، قادر به تکمیل آن نیست، مشارکت جدی داشته باشد.

وی فارس را به لحاظ ظرفیت های بکر طبیعی و غیر طبیعی، بهشت سرمایه گذاران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در استان فارس پروژه های سنگین و کلانی چون آزادراه شیراز بوشهر، خط آهن شیراز بوشهر، خطوط پروپیلن و انرژی و ... را نمی توان با تکیه صرف به بودجه های دولتی پیش برد لذا مشارکت بخش خصوصی داخلی و پس از آن مشارکت سرمایه گذار خارجی می تواند گره گشا باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به پیمان شانگهای و تصویب 49مصوبه این پیمان در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: در پیمان شانگهای کشورهای دیگری نیز حضور دارند که این ظرفیت می توان دامنه تعاملات اقتصادی ما را با این کشورها گسترش دهد که چین نیز یکی از این کشورها است.

آفریقا ظرفیت‌های بی نظیری برای سرمایه‌گذاری دارد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس به ظرفیت‌های کشورهای آفریقایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس طبق مصوبه دولت، استان معین قاره آفریقا است و این قاره ظرفیت های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد. تنها باید با تبادل هیات های تجاری و اقتصادی این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

عزیزی گفت: امروز وزارت خارجه برای ایجاد تعاملات اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر آمادگی خوبی دارد و با تمام ظرفیت های خود به این امر کمک می کند لذا باید از این فرصت برای توسعه استان فارس نهایت استفاده را انجام داد.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha