۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان سمنان راه‌اندازی شد
با رای اصناف و بهره برداران؛

نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان سمنان راه‌اندازی شد

شاهرود- نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان سمنان در شهرستان شاهرود و با حضور بهره‌برداران و اصناف و نمایندگان آنها تشکیل شد. 

بازار، گروه استان‌ها: نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان سمنان در شاهرود ایجاد شد مسئولان هدف از ایجاد این زیرساخت صنفی را پیگیری مسائل و حقوق صنفی کشاورزان در شهرستان شاهرود دانستند همچنین قرار است این اتاق اصناف، در مسائلی مانند قیمت گذاری و نظارت و ... نیز دخیل باشد تا شاهد اعمال نظرات بهتری از سوی بهره برداران بخش کشاورزی در تصمیم گیری ها باشیم.

در واقع در استان سمنان شاهد هستیم که به نوعی نظام مهندسی کشاورزی به اتاق اصناف کشاورزی تبدیل شده تا بتواند مسائل امور صنفی را به صورت بهتر و حرفه ای تری دنبال کند. احقاق حقوق صنفی کشاورزان و بهره برداران به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف دقیقا همان موضوعی است که مسئولان هم بر آن تاکید دارند.

پیگیری امور صنفی

سرپرست اداره کل تعاون روستایی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: نخستین اتاق کشاورزی اصناف استان در رشته های مختلف از جمله اتحادیه ها با حضور بهره برداران و فعالان صنفی تشکیل شد.

پیگیری زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دیگر رسالت اتاق اصناف کشاورزی در شاهرود خواهد بود

محمد علی خالقی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که اتحادیه ها در بخش های مختلف شامل شیلات و زراعت و انگور و... تشکیل می شود و اتاق اصناف یا همان اتاق اصناف کشاورزی، پیگیری امور صنفی آنان را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این اتاق پیگیر مطالبات بهره برداران و کشاورزان بخش کشاورزی خواهد بود، بیان کرد: این اتاق وظیفه خدمت رسانی به بهره برداران را در زمینه پیگیری امور صنفی بر عهده خواهد داشت.

مسائل مرتبط با کشاورزان به صورت حرفه ای تر دنبال می شود

گفته شده که این اتاق اصناف کشاورزی همچنین قرار است به صورت تخصصی مسائل مرتبط با صنف کشاورزان را نیز برعهده بگیرد. امید فوقانی رئیس تعاون روستایی شهرستان شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پیگیری امور صنفی بر عهده اتاق اصناف کشاورزی است، گفت: این اتاق همچنین در قیمت گذاری محصولات نیز دخیل خواهد بود.

پنج عضو اصلی و یک بازرس هیئت رئیسه اتاق اصناف شاهرود انتخاب شدند

وی با بیان اینکه پیگیری زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دیگر رسالت اتاق اصناف کشاورزی در شاهرود خواهد بود، افزود: این اتاق در سراسر استان سمنان رسالت های خود را پیگیری خواهد کرد.
آنطور که مسئولان تعاون روستایی می گویند

گفته می شود که قرار است در هشت شهرستان استان سمنان اتاق اصناف کشاورزی ایجاد شود.

انتخابات برگزار شد

شاهرود همچنین میزبان انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف نیز بود پنج عضو اصلی و یک بازرس هیئت رئیسه اتاق اصناف شاهرود از بین اعضای هیئت مدیره چهار اتحادیه شیلات، دام و زنبورداری، زراعت و باغبانی انتخاب شدند تا رسالت پیگیری امور را بر عهده بگیرند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا با تشکل های صنفی از این دست و همچنین خانه کشاورز و بنیاد گندم کاران و ... آیا همچنان شاهد رشد مشکلات کشاورزان در شهرستان شاهرود و استان سمنان خواهیم بود یا خیر؟ کشاورزانی که هنوز در قیمت گذاری گندم نیز خواسته هایشان برآورده نشده است.

شما همراهان می توانید در انتهای این گزارش خبری و در بخش نظرات شما، نقطه نظرات خود را پیرامون اساس کار های صنفی در بخش کشاورزی بنویسید و آن را با بقیه به اشتراک بگذارید.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha