۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
۳ هزار و ۷۵۱ مورد تسهیلات در ایلام پرداخت شد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام:

۳ هزار و ۷۵۱ مورد تسهیلات در ایلام پرداخت شد

ایلام- زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام گفت: سال گذشته سه هزار و ۷۵۱ مورد تسهیلات از طریق بنیاد برکت در ایلام پرداخت شده است.

محمد زارع در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۱۸ و ۱۶ شورای اشتغال پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به متقاضیان جویای کار؛ وظایفی محول شد که بنیاد برکت در استان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خرد و زودبازده، رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار طی سال گذشته را کسب کرده است.

وی، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۵۱ مورد تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت ۵ ساله و اقساط ۶ ماه یک بار به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های خرد و خانگی برای بیش از ۵ هزار نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

زارع، هدف از اجرای طرح‌های بنیاد برکت توانمندسازی مناطق محروم و تکمیل زنجیره‌های مشاغل عنوان و تصریح کرد: طرح‌های انجام شده در قالب مشاغل خرد و خانگی، روستایی، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، حمایت از زنان سرپرست خانوار، توانمدسازی، فارغ‌التحصیلان جویای کار،جهش بنگاه‌های دانش بنیان و .... بوده است.

وی، با تاکید بر اینکه راه خروج از بن بست‌های اقتصادی و نجات کشور از تورم، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است، ادامه داد: باید بستر مناسب برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم تا شاهد رشد چشمگیر و تاثیرگذار در این زمینه باشیم لذا ضروری است که دستگاه‌ها مربوطه موانع سر راه اشتغال جوانان و کارگاه‌های تولیدی را برطرف کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha