۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰
پویایی بورس با جلوگیری دولت از تکرار سیاست‌گذاری‌های گذشته
مدیرعامل سبدگردان هیوا مطرح کرد

پویایی بورس با جلوگیری دولت از تکرار سیاست‌گذاری‌های گذشته

با توجه به اینکه نرخ انرژی روی سوخت پتروشیمی‌ها، سیمانی‌ها و همه صنایع تاثیرگذار است، بهتر است سیاست‌گذاری‌های درستی از سوی دولت صورت بگیرد و بازار سرمایه و رفع مشکلات آن در اولویت کارها باشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی دلبری مدیرعامل سبدگردان هیوا به بحث ریسک‌های سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار سرمایه پرداخت و به بورسان گفت: اهالی بورس تهران باید همواره ابربحران‌ها را جدی بگیرند که از آن‌ها می‌توان به مباحث انرژی، صندوق‌های بازنشستگی، مداخلات دولتی و... اشاره کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم ابربحران‌های کشور را لیست کنیم، یکی از آن‌ها بحث آب و انرژی است که به نظر می‌رسد بازار سرمایه باید این ابربحران‌ها را در قیمت‌گذاری‌ها مد نظر قرار دهد. به طور مشخص طی ۲ سال اخیر قطعی برق و گاز اثر خود را در صورت مالی سیمانی‌ها، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها گذاشته است.

دلبری در ادامه اظهار کرد: وزن ابربحران‌ها طی ۲ سال اخیر بیشتر شده است و نباید آنها را شوخی گرفت و فعالان بازار در مقابله با آن‌ها باید قوی‌تر ظاهر شوند.

وی اعتقاد داشت که باید رفتار دولت و اقدامات آن را به صورت جدی دنبال کرد و فارغ از آمادگی برای آن، به دنبال رفع این موانع باشیم.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ انرژی روی سوخت پتروشیمی‌ها، سیمانی‌ها و همه صنایع تاثیرگذار است، بهتر است سیاست‌گذاری‌های درستی از سوی دولت صورت بگیرد و بازار سرمایه و رفع مشکلات آن در اولویت کارها باشد.

دلبری در ادامه افزود: اگر سیاست‌گذاری‌های گذشته تکرار شود، انتظار جاماندگی بازار از تورم و دلار در سال‌های آتی دور از ذهن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بهتر است فضای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه تشویق شده و مزیت و امتیاز خاصی برای صندوق‌ها و سبدها در نظر گرفته شود تا این مهم، محقق گردد.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha