۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی حفاری چاه‌های نفت و گاز

اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی حفاری چاه‌های نفت و گاز

رئیس اداره مهندسی شرکت ملی حفاری گفت: از محل درآمدهای شرکت و دیگر مبادی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۲ برای اجرای طرح‌های عمرانی مرتبط با حفاری چاه‌های نفت و گاز تخصیص یافت.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدرضا طالب‌زاده اعلام کرد: یک هزار میلیارد ریال به‌طور مستقیم از سوی این اداره در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های عمرانی شرکت هزینه می‌شود و ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به اجرای برنامه‌های مرتبط با حفاری چاه‌ها در بخش روسطحی اختصاص می‌یابد که بعضی از آنها به‌صورت کلید در دست (EPD) هستند و شماری دیگر از جمله احداث خطوط لوله آب‌رسانی چاه‌های مورد مناقصه با شرکت نفت مناطق مرکزی، امور مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری ایران مجری آنهاست.

وی تأکید کرد: پارسال ۱۰ برنامه عمرانی از سوی این اداره طراحی و اجرا شد که تعدادی تکمیل شد و چند طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در مراحل اجرا هستند که از جمله می‌توان به احداث محل کنده‌های حفاری چاه‌ها در میدان‌های نام‌آوران یک و ۲ در منطقه جفیر در خوزستان، چاه‌های اکتشافی هیرکان در منطقه گمیشان در استان گلستان و اورتاداغ یک در منطقه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل اشاره کرد.

رئیس اداره مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری یادآور شد: برنامه ساخت سوله نگهداری سیمان در مجموعه پنج هکتاری بوشهر، احداث محل استقرار تجهیزات و موتورآلات در مجموعه ۹ هکتاری سدین، محل جمع‌آوری پسماند حفاری چاه ۱۵ رامشیر، احداث زیرساخت‌های حفاری چاه اکتشافی شاهینی در استان فارس از دیگر مواردی است که پایان یافته یا در حال اجراست.

طالب‌زاده با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ برای این اداره با توجه به برنامه‌های تعریف شده که افزون بر ۱۸ طرح است، سالی بسیار پرکار خواهد بود، گفت: از محل اعتبارهای یادشده در سال ۱۴۰۲ برنامه احداث سر در ورودی شرکت، دیوارکشی و ساختمان حراست، تامین روشنایی مجموعه سدین، اصلاح و مرمت شبکه‌های گاز و فاضلاب شهرک قائم، مقاوم‌سازی یک ساختمان در بلوار پاسداران اهواز در مراحل مناقصه و اجرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح خرید ۲ مگاوات برق مجموعه پنج هکتاری بوشهر، طرح استفاده از انرژی خورشیدی در سطح ساختمان‌های شرکت، روکش اسفالت خیابان یک صد واحدی، احداث سایبان ساختمان مرکزی و بروزرسانی تجهیزات نقشه‌برداری از شمار برنامه‌هایی است که در کمیته بررسی فنی تأیید شده است.

رئیس اداره مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری اظهار کرد: اداره مهندسی راه و ساختمان شرکت ملی حفاری زیرمجموعه معاونت مدیرعامل در پروژه‌های حفاری است و دارای ۶ اداره شامل اداره‌های طراحی پروژه‌ها و برآورد مقادیر، برآورد هزینه و بودجه پروژه‌های ساختمانی، نقشه‌برداری و نقشه کشی، امور اجرایی راه و ساختمان، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و خدمات پشتیبانی است و به تازگی کارگروه ممیزی انرژی و ممیزی استحکام بنای ساختمان نیز در این حوزه تعریف و ایجاد شده است.

طالب‌زاده گفت: در این اداره ۵۴ نفر شاغل هستند که همگی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر مرتبط با کار هستند و در اجرای برنامه‌ها اعم از طراحی و اجرا مجرب و در مواقع نیاز نیز از شرکت‌های مشاور دعوت همکاری به عمل می‌آید.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha