۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

خرید یک گوشی هوشمند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اما پس از اینکه متوجه می‌شویم گوشی قاچاق بوده ممکن است به مشکلات زیادی بر بخوریم.

به گزارش بازار، خرید یک گوشی هوشمند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اما پس از اینکه متوجه می‌شویم گوشی قاچاق بوده ممکن است به مشکلات زیادی بر بخوریم. مطمئناً همه ما دوست داریم هنگام خرید گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی و... با مشکلی مواجه نشویم و بتوانیم به راحتی از آن استفاده کنیم. در سالهای نه چندان دور موبایل‌های زیادی وارد کشور ایران می‌شدند که تمام آن‌ها قاچاق بودند. اما خوشبختانه پس از مدتی طرحی به نام ریجستری تلفن همراه با هدف کاهش قاچاق تلفن همراه به وجود آمد. این طرح به این صورت است که همه افراد باید از این طریق اقدام به فعال‌سازی تلفن همراه خود کنند. اما آیا شما با آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که این طرح چه مزیت‌هایی می‌تواند برای شما داشته باشد؟ اگر با این موضوع آشنایی ندارید با این مقاله از تحلیل بازار همراه باشید تا به طور کامل درباره آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا صحبت کنیم.

معرفی سامانه همتا

اما قبل از اینکه بخواهیم درباره آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا صحبت کنیم شاید برای شما این سوال ایجاد شود که سامانه همتا چیست و چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟ همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، پس از اجرایی شدن طرح ریجستری گوشی‌های موبایل در هنگام خرید این تلفن‌ها چه نو باشند و چه دست دوم، شما قطعاً با سامانه‌ای به نام سامانه همتا سر و کار دارید. به این خاطر که به محض اینکه سیم کارت خود را در تلفن همراه جدیدتان وارد کنید، پیام غیرفعال بودن تلفن همراه برای شما می‌آید. برای اینکه با چنین پیامی روبرو نشوید باید حتماً اقدامات لازم را برای فعال کردن و قانونی بودن تلفن همراه خود در سامانه همتا انجام دهید.

سامانه همتا یا سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی، سامانه‌ای است که در زمینه ریجستری تلفن همراه و همچنین مبارزه با قاچاق کالا فعالیت می‌کند. اگر بخواهیم به زبان ساده‌ این سامانه را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که سامانه همتا در واقع سامانه‌ای است که خریداران تلفن همراه از آن برای ثبت اطلاعات گوشی‌های موبایل خود استفاده می‌کنند. به وسیله این سایت می‌توانید خدماتی مانند انتقال مالکیت گوشی، استعلام اصالت گوشی، فعالسازی تلفن همراه و... را انجام دهید. برای اینکه بتوانید به این سامانه وارد شوید باید ابتدا در آن ثبت نام کنید. اما اگر می‌خواهید فقط به قصد استعلام تلفن همراه و فعالسازی آن به سایت همتا مراجعه کنید احتیاج به ثبت نام نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید مراحل مورد نیاز را برای فعال سازی گوشی در سامانه همتا انجام دهید. در کل می‌توان گفت که فعال سازی تلفن در این سامانه چندان کار دشواری نیست و این نباید نگران این موضوع باشید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا به چه معناست؟

پس از خرید گوشی سامسونگ، هوآوی، شیائومی و یا هر برند دیگری باید حتماً نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود در سامانه همتا اقدامات لازم را انجام دهید. با این حال بسیاری از افراد پس از خرید تلفن همراه آن را در سامانه فعال نمی‌کنند و به محض اینکه با سیم کارت خود تماس می‌گیرند و یا شروع به استفاده از آن می‌کنند پیامکی برای آن‌ها می‌آید که در آن هشدار فعال نبودن تلفن همراه درج شده است. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از صاحبان تلفن همراه می‌شود. به این خاطر که این هشدار کاملاً جدی و واقعی است و باید حتماً مراحل لازم را برای فعال سازی گوشی انجام داد. در واقع فعال سازی گوشی در سامانه همتا باعث می‌شود تا ارتباطی میان تلفن و سیم کارت شما فراهم شود و این دقیقا همان چیزی است که پس از خرید یک تلفن همراه دست دوم یا نو باید انجام شود.

نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا

تا به اینجای کار با اهمیت فعال‌سازی تلفن همراه خود آشنا شدید. اما مشکل اینجاست که بسیاری از افراد آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا را نمی‌دانند. هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا در ادامه می‌خواهیم به صورت گام به گام مراحل فعال سازی در این سامانه را به شما آموزش دهیم:

  1. اگر می‌خواهید تلفن همراه خود را در سایت سامانه همتا فعال سازی کنید باید ابتدا به سایت رسمی این سامانه به نشانی https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید.

  2. پس از وارد شدن به سایت صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که دو روش برای ورود به این سامانه پیش رو دارید. اگر قبلاً در این سامانه ثبت نام کرده باشید می‌توانید با وارد کردن کد ملی وارد سایت شوید. اما در غیر این صورت شماره تلفن خود را وارد کنید و به سامانه وارد شوید.

  3. در مرحله بعد پس از کلیک کردن بر روی گزینه ورود، پیامکی که حاوی رمز عبور موقت برای وارد شدن به سامانه همتا است به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. رمز عبور را در کادر اول و کد امنیتی را در کادر دوم وارد کنید و سپس روی گزینه ورود کلیک کنید.

  4. پس از وارد شدن به سامانه همتا در سمت چپ گزینه‌های مختلفی برای شما وجود دارد. بر روی گزینه فعال سازی تلفن همراه کلیک کرده و اقدامات دیگر را انجام دهید. برای فعال کردن تلفن همراه در سامانه همتا فقط کافی است که شماره تلفن خود را در کادر اول و شناسه دستگاه را در کادر دوم و کد فعال سازی یک‌بار مصرف تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه همگام سازی کلیک کنید.

فعال سازی گوشی غیر فعال شده

اگر به محض اینکه تلفن همراه خود را خریداری کردید آن را در سامانه همتا فعال سازی نکنید، برای شما پیامکی مبنی بر قطع شدن تلفن همراهتان ارسال خواهد شد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کاربران تلفن همراه نگران کننده باشد اما باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد. به این خاطر که با کمک گرفتن از روش نامبرده شده در بالا می‌توانید حتی تلفن همراه غیر فعال شده خود را باری دیگر فعال کنید. فقط کافیست کد فعال‌سازی و کد IMEI را در اختیار داشته باشید و اقدامات لازم را برای فعال کردن گوشی خود در سامانه همتا انجام دهید.

آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

سخن پایانی

متأسفانه این روزها به خاطر ریجستری تلفن همراه بسیاری از افراد نگرانی دارند و حتی به خاطر این ترس ممکن است اقدام به خرید تلفن همراه نکنند. اما همان‌طور که با خواندن این مقاله متوجه شدید، آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا به هیچ عنوان سخت و ترسناک نیست. فقط کافیست در حضور فروشنده و قبل از اینکه بخواهید تلفن همراه خود را خریداری کنید اقدامات لازم را برای فعال سازی تلفن همراه انجام دهید. اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو ۱۲۸ گیگ رم ۴ به فروشگاه اینترنتی فرنا مراجعه کرده و قیمت موبایل مورد نظر خود را مشاهده کنید و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

سؤالات متداول

کد IMEI یا شناسه دستگاه چیست؟

کد IMEI گوشی بر روی جعبه تلفن همراه شما قرار دارد. اگر این کد را در حال حاضر در اختیار ندارید می‌توانید شماره *#۰۶# را شماره گیری کرده و این کد را به دست آورید.

کد فعال سازی چیست؟

کد فعال سازی در واقع کد یک‌بار مصرفی است که فروشنده هنگام خرید تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌دهد. این کد شامل شش رقم است.

به چه دلیل فعال سازی تلفن همراه ضروری است؟

هر تلفن همراهی که خریداری می‌شود لازم است که حتماً کد فعال‌سازی مخصوص به خود را داشته باشد تا بتوان از این کد برای فعال سازی در سامانه همتا استفاده کرد. اگر نسبت به فعال‌سازی تلفن همراه خود بی توجه باشید پس از مدتی گوشی از دسترس شبکه خارج خواهد شد.

برای فعال کردن تلفن همراه در سامانه همتا به چه مواردی احتیاج است؟

برای فعال سازی تلفن همراه در سامانه همتا شما به کد IMEI و کد فعال سازی احتیاج خواهید داشت. این کدها به طور معمول بر روی جعبه تلفن همراه شما درج شده‌اند.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha