۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
گلایه فروشندگان لوازم خانگی در زنجان از کمبود کالا
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبرداد؛

گلایه فروشندگان لوازم خانگی در زنجان از کمبود کالا

زنجان- رئیس سازمان صمت استان زنجان، درباره عدم فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی، گفت: فروشندگان لوازم خانگی در زنجان از کمبود کالا گلایه دارند.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی فرد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: در راستای تعیین قیمت اقلام، قیمت مصوب کارخانه طبق فاکتور خرید مد نظر است و تنها در صورتی که قیمت‌های جدید به صورت رسمی و طبق فاکتور خرید اعلام شود، فروشندگان مجاز به تغییر قیمت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در این باره مذاکراتی با واحدهای تولیدی بزرگ صورت گرفته که نتیجه آن در روزهای آتی اعلام می‌شود، افزود: در غیر اینصورت بازرسان در صورت مشاهده افزایش قیمت‌ها بیش از حد مجاز طبق فاکتور خرید، با عنوان گرانفروشی با آن برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، با تاکید بر لزوم ثبت خرید و فروش لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت یادآور شد: فروشندگان موظف هستند همه معاملات خود را در سامانه جامع تجارت و موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، در غیر اینصورت در بازرسی‌ها با واحد مربوطه به عنوان قاچاق کالا یا احتکار برخورد خواهد شد.

گلشنی فرد ادامه داد: همکاران اداره کل صمت در زمینه آموزش، اجرا و رفع مشکلات احتمالی در مورد سامانه‌های مذکور همواره پای کار هستند لذا ضروری است واحدهای تولیدی و صنفی در صورت مشاهده هرگونه مشکل موارد را برای رفع و یا در صورت وجود مشکل در سیستم برای هماهنگی با بازرسان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ها در گام نخست برخورد جدی با واحدهای صنفی فاقد جواز کسب انجام می‌شود، افزود: صنوف ملزم هستند در صورت اتمام زمان جواز در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، در مورد عدم فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی، ادامه داد: در این خصوص مذاکراتی با واحدهای تولیدی بزرگ صورت گرفته است که نتیجه آن طی روزهای آتی اعلام می‌شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha