۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
فعالیت هتل‌های زنجان با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:

فعالیت هتل‌های زنجان با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، از بازگشایی مراکز تاریخی و گردشگری استان با رعایت دستورهای بهداشتی خبر داد و گفت: فعالیت هتل‌های استان با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: فعالیت بناهای تاریخی و مراکز گردشگری زنجان از اواخر اسفند سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی و میراثی و مراکز گردشگری زنجان با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و هماهنگی انجام شده با وزارت میراث فرهنگی بازگشایی شد، اظهار کرد: مراکز تاریخی و گردشگری این استان با رعایت دستورهای بهداشتی بازگشایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: این مراکز و بناها موظف به رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن محیط با رعایت استانداردها و ضوابط هستند و در این اماکن باید از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و در ورودی و داخل بناها بویژه مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

ارجمند تصریح کرد: متناسب با فضای کالبدی در گنبد سلطانیه و اماکن تاریخی و موزه‌ها در سطح استان، ظرفیتی برای بازدید گردشگران تعیین شده و بیشتر از این ظرفیت پذیرش نخواهد شد لذا گردشگران با تجهیزات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی می‌توانند از بناهای تاریخی و موزه‌های زنجان بازدید کنند و فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی زنجان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد.

وی افزود: مهمترین آثار تاریخی و باستانی زنجان شامل گنبد باشکوه سلطانیه، بازار زنجان، مجموعه رختشویخانه، مسجد جامع زنجان، مقبره قیدار نبی در خدابنده، آرامگاه احمد زهرنوش و امامزاده زیدالکبیر در ابهر است.

کد خبر: ۲۱٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha