۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
افزایش ۶۲ درصدی قیمت خرید تضمینی چای در شمال
استاندار گیلان اعلام کرد؛

افزایش ۶۲ درصدی قیمت خرید تضمینی چای در شمال

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر رفع مشکل چایکاران شمالی گفت: قیمت تضمینی خرید چای در استان های شمالی ۶۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با بیان اینکه پایه اقتصاد گیلان کشاورزی است، گفت: کشاورزی یکی از شغل‌های اساسی مردم گیلان است ار این رو باید شرایط را برای رونق کشاورزی در این استان از طریق آبرسانی و لایروبی انهار به موقع کمک کرده و دولت سیزدهم هم با ممنوعیت واردات برنج در سه ماه محدوده زمان برداشت به کمک شالیکاران می آید.

عباسی ادامه داد: در چند سال گذشته عمده مشکل شالیکاران گیلانی تامین کودهای شیمیایی بوده است که در سال زراعی جدید تلاش کردیم تا معضل تامین کودهای شیمیایی پتاس با قیمت دولتی را با اقدامی جهادی برطرف کنیم.

وی با ابرار خرسندی از افزایش ۶۲ درصدی قیمت تضمینی خرید چای در استان‌های شمالی بیان کرد: در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان، نباید کیفیت چای را فدای کمیت کرد زیرا برنامه دولت هم حمایت از چایکاران است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ادامه دار بودن رفع محرومیت‌زدایی در تمامی شهرستان‌های این استان افزود: در بخش احداث مسکن محرومین و محرومیت زدایی در شهرستان املش و در راستای اقدامات خوبی به مانند دیگر نقاط گیلان انجام شده است که نمونه بارز آن اعطاء ۶ هزار سند روستایی می‌باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در استان گیلان برای رفع تنش های آبی افزود: ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در گیلان اختصاص یافته است لذا عذری در خصوص عدم انجام لایروبی در گیلان پذیرفته نیست.

کد خبر: ۲۱۶٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha