۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ | مصرف گلستانی ها ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان:

افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ | مصرف گلستانی ها ۵۰ درصد کاهش یافت

گرگان- احمدی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان از افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در استان خبرداد و گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در سال گذشته، مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ در استان ۵۰ درصد کاهش یافت.

رمضان احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ گلستانی ها حدود ۵۰ درصد کاهش داشته، اظهار کرد: به دلیل گرانی گوشت مرغ و ناتوانی برخی افراد از خرید این محصول، بیشتر تقاضا برای جگر و سنگدان مرغ است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان افزود: از آنجاییکه قیمت مرغ در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته بسیاری از دهک های کم درآمد توان خرید مرغ را ندارند، ازاین رو تقاضا برای تهیه جگر، دل و سنگدان مرغ افزایش یافته است.

وی ضمن یادآوری افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در گلستان، گفت: هرچند که قیمت مصوب مرغ در کشور ۶۳هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده اما قیمت مصرف کننده آن در فروشگاه های پروتئینی استان به ۶۸هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

به گفته احمدی، با توجه به اینکه گلستان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است رقم فروش این محصول کمتر از سایر شهرستان هاست زیرا همین کالا در دیگر شهرهای کشور کیلویی ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان هم به فروش می رسد.

او با بیان اینکه قیمت مصوب تخم مرغ ۳۸ هزار تومان بوده، افزود: در حال حاضر این محصول در شهرهای استان، دست کم کیلویی ۴۲ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان گرگان مصرف گوشت مرغ در گلستان را پیش از آزادسازی نرخ ارز از کالاهای اساسی روزانه بیش از۱۱۰ تن اعلام کرد و گفت: اکنون مصرف گلستانی ها به روزانه ۷۰ تن رسیده است.

وی در خاتمه یادآور شد: مصرف تخم مرغ در استان هم سال گذشته روزانه ۲۵ تن بود که در حال حاضر به ۱۲ تن در روز کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha