۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
۴۰۰ پرونده تخلف اصناف استان سمنان تشکیل شد
معاون صنعت معدن استان سمنان:

۴۰۰ پرونده تخلف اصناف استان سمنان تشکیل شد

سمنان- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف استان طی ماه رمضان ۴۰۰ پرونده تخلف اصناف در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران درباره بازرسی های به‌عمل آمده از اصناف استان سمنان در ماه مبارک رمضان با هدف جلوگیری از تخلفات، بیان کرد: تشکیل ۴۰۰ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ماه رمضان ۹۹ یکی از اقدامات دستگاه های نظارتی استان در طرح های نظارتی این ماه بوده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما و میوه، طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان به اجرا درامد که در نهایت پنج هزار و ۴۵۰ فقره بازرسی از اصناف استان انجام شد.

طرح پرونده های تخلف در دستگاه قضایی

معاون صمت سمنان بیان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستانها از واحدهای صنفی استان انجام و بر بازار نظارت و گروه‌های کالایی پرمصرف را به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار داده اند.

یحیایی با بیان اینکه در پی این بازرسی ها تعداد ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۴۰۵ پرونده تخلف تشکیل شده است، ابراز داشت:  گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و ... بیشترین انواع و فراوانی های تخلفات اصناف بودند که ارزش ریالی آن ها بالغ بر سه میلیارد ریال براورد می شود. 

وی با بیان اینکه این پرونده ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، تاکید کرد: دستگاه قضایی به پرونده این تخلفات رسیدگی می کند.

کد خبر: ۲۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha