۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
تنها راهکار برون رفت از یکه‌تازی خودروسازان واردات خودروهای کارکرده است
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

تنها راهکار برون رفت از یکه‌تازی خودروسازان واردات خودروهای کارکرده است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در حال حاضر تنها راهکار برون رفت از یکه‌تازی که خودروسازان به راه انداختند، واردات خودروهای کارکرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال رشیدی کوچی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: برنامه‌هایی که دولت در این زمینه اجرایی می‌کند، ادامه‌دهنده مسیر دولت‌های قبلی است و تا زمانیکه از صنعت خودروسازی این گونه حمایت می‌شود و منافع مردم را به پای خودروسازان قربانی می‌کنند، حتما قیمت خودرو افزایش می‌یابد و نباید به این موضوع شک کرد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تنها راهکار برون رفت از یکه‌تازی که خودروسازان به راه انداختند، واردات خودروهای کارکرده است.

وزارت صمت با تدوین آئین‌نامه ضعیف، واردات خودروهای نو را به نفع خودروسازان تمام کرد

وی با بیان اینکه وزارت صمت با تدوین آئین‌نامه ضعیف، واردات خودروهای نو را به نفع خودروسازان تمام کرد و عملا واردات این خودروها سودی برای مردم نداشت، اضافه کرد: ما به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستیم زیرا از یک سو واردات این خودروها ارزبری کمتری دارد و از سوی دیگر قیمت جهانی این خودروها به شدت پایین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت خودروهای خارجی داخل ایران -که تا ۲۰۱۷ وارد شده‌اند- نسبت به خودروهای خارج کشور حداقل ۱۰ برابر بیشتر است که این موضوع فقط با واردات خودروهای کارکرده رفع می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه ملاک امروز قیمت خودرو، بازار است زیرا افراد بدون حضور در صف و به راحتی نمی‌توانند از کارخانه خودرو خریداری کنند، افزود: اکنون قیمت پژو ۲۰۷ در بازار، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون است که با دلار ۵۰ هزار تومانی ۲۲ هزار دلار می‌شود این در حالی است که با پول این پژو ۲۰۶(۲۰۷ فیس لیفت ۲۰۶ است و فقط چراغ و سپر آن را تغییر کرده) می‌توان در حوزه خلیج فارس، کمری ۲۰۲۳، هایلوکس ۲۰۲۳، بنز کلاس E ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، آزرا ۲۰۲۲ و... خریداری کرد، این وضعیت فاجعه و خیانتی است که عده‌ای در کشور با حمایت فعلی از صنعت خودروسازی در حق مردم می‌کنند. /

کد خبر: ۲۱۶٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha