۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
دولت باید در تصمیم گیری ها از بخش خصوصی مشورت بگیرد
مدیرعامل شرکت فرم، فضا، ایده:

دولت باید در تصمیم گیری ها از بخش خصوصی مشورت بگیرد

گرگان- بیدخوری، مدیرعامل شرکت فرم، فضا، ایده با بیان این نکته که سیاست های اشتباه در سال های گذشته به تولید آسیب زده، گفت: دولت باید در تصمیم گیری ها از بخش خصوصی مشورت بگیرد.

معصومه بیدخوری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح و شناخت کافی از وضعیت تولید در کشور آسیب های فراوانی را به این بخش وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت فرم، فضا، ایده افزود: تغییر ناگهانی قوانین تولید، بیمه و مالیات، تولیدکنندگان را با چالش هایی زیادی روبه رو کرده است.

بیدخوری با بیان این نکته که واردات مواد اولیه به سختی انجام می شود، یادآورشد: بخشی از مواد اولیه تولید از طریق واردات به دست صاحبان صنایع می رسد که نوسان نرخ ارز و افزایش روز افزون آن بر گرانی قیمت تمام شده تاثیر گذار است ضمن اینکه افزایش هر روزه قیمت دلار تولیدکنندگان را بامعضل نقدینگی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات ناگهانی در بخش تولید، انگیزه بخش خصوصی را کم کرده، امری کاهش رونق تولید کشور را به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرم فضا ایده، باید با کشورهای دیگر به تعامل تجاری بپردازیم و اقتصاد کشور را به اقتصاد جهانی متصل کنیم تا شرایط بهبود تولید در کشور فراهم شود.

بیدخوری خاطرنشان کرد: دولت باید در تصمیم گیری های حوزه تولید از بخش خصوصی که وابستگی سیاسی به هیچ جناحی ندارد، مشورت بگیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه اشخاصی که در عرصه تولید، قانون تعیین می کنند هیچ آگاهی از شرایط تولید ندارند به همین خاطر سیاست های نادرست آنها به تولید آسیب خواهد زد.

مدیرعامل شرکت فرم، فضا، ایده با بیان اینکه تولیدکنندگان در ایران هرروزه با چالش های جدیدی مواجه می شوند، تصریح کرد: در شرایط فعلی فعالیت در حوزه تولید بسیار ریسک پذیر است و به همین خاطر است که در دهه گذشته سرمایه گذاری در حوزه تولید به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

بیدخوری اظهار کرد: دولت باید به شرایط تولید در کشور نظارت کند و بخش تصمیم گیری در این حوزه را به تولیدکنندگان واگذار کند.

وی در خاتمه بیان کرد: مالیات و ارزش افزوده کالا یکی دیگر از عواملی است که مانع رشد و رونق تولید در کشور می شود بنابراین به نظر می رسد در این نوع سیاست ها باید تجدید نظر شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha