۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
بهره مندی مردم میانه از آب شرب باکیفیت تا ۱۰ روز آینده| مصوبات سفر رئیس جمهور در مسیر تحقق+فیلم
بازار گزارش می‌دهد؛

بهره مندی مردم میانه از آب شرب باکیفیت تا ۱۰ روز آینده| مصوبات سفر رئیس جمهور در مسیر تحقق+فیلم

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از بهره مندی مردم میانه از آب شرب با کیفیت تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سفر استاندار آذربایجان شرقی به میانه برای پی گیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان نتایج مثبت و دلگرم کننده ای را به دنبال داشته طوری که در ۱۰ روز آینده شاهد بهره برداری از آب شرب بهداشتی این شهرستان از سد گرمی چای پس از سال ها انتظار خواهیم بود.

در سال گذشته با سفر آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی ۱۱ پروژه آبی در این استان با اعتبار ۳۶۵۰ میلیارد تومان تصویب شد که یکی از آنها آبرسانی به میانه از سد گرمی چای بود.

با تخصیص کامل یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سهم طرح های آبی استان در سال گذشته تمام ۱۱ پروژه یاد شده فعال شده اند که سه پروژه مهم سد گرمی چای، سد آیدوغموش و سد شهریار مربوط به میانه بوده و در حال حاضر فعال هستند.

اکنون مرحله اول آزمایش انتقال آب سد گرمی چای انجام شده است و پس از انجام دومین آزمایش و حصول اطمینان از نتایج مثبت آن آب این سد وارد شبکه شهرستان میانه می شود و ساکنان این شهرستان از نعمت آب با کیفیت و مناسب پس از سال ها برخوردار می شوند در حالی که پیش از این آب اشامیدنی منطقه رضایت بخش نبود.

با بهره برداری از مرحله اول آبرسانی به میانه مشکل دیرینه مردم رفع می شود

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان میانه برای بازدید و بررسی آخرین وضع پروژه آبرسانی به میانه و همچنین سد آیدوغموش در گفت و گویی اختصاصی اظهار امیدواری کرد با آبرسانی از سد گرمی چای به میانه در چند روز آینده مشکل دیرینه مردم در دسترسی به آب شرب با کیفیت و مناسب رفع شود.

عابدین خرم که برای حصول اطمینان از آزمایش اولیه و روند کار در شهرستان حضور یافته بود، افزود: آزمایش دوم طرح‌ نیز در آخر هفته جاری انجام می شود.

وی همچنین در حاشیه بازدید از سد آیدوغموش نیز با ابراز رضایت از روند تکمیل سد به زیر کشت رفتن ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی پایاب سد را از نتایج مصوب شدن طرح در سفر سال گذشته هیات دولت عنوان کرد.

بهره مندی مردم میانه از آب شرب باکیفیت تا ۱۰ روز آینده/ مصوبات سفر رئیس جمهور در مسیر تحقق+فیلم

در سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی ۱۱ پروژه مهم این استان در حوزه آب به تصویب رسید

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز گفت: در سفر هیات دولت به استان ۱۱ پروژه مهم این استان در حوزه آب به تصویب رسید و از پروژه های اولویت دار این سفر با اعتبار ۳۶۵۰ میلیار تومان محسوب شدند.

غفارزاده اظهار کرد: با تخصیص کامل یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سهم سال گذشته تمام ۱۱ پروژه فعال شدند که سه پروژه مهم سد گرمی چای؛ سد آیدوغموش و سد شهریار برای شهرستان میانه بوده و در حال حاضر فعال هستند.

آبرسانی به ۵۰ درصد شهر میانه در مرحله اول

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: پروژه آبرسانی از سد گرمی چای به میانه جزو مصوبات مهم سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی در سال گذشته است و اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه تخصیص یافته است و در مرحله اول ۵۰ درصد جمعیت شهرستان از آب شرب با کیفیت و مناسب بهره مند می شوند.

مسعود سعادتی در خصوص وضع پروژه آبرسانی از سد گرمی چای به میانه اظهار کرد: اجرای پروژه سد گرمی چای از سال ۱۳۸۲ آغاز شد اما به علت مشکلاتی به ویژه نبود بودجه از سال ۱۳۹۲ با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه و خط انتقال آن با ۹۰ درصد پیشرفت متوقف شد.

وی افزود: در سفر سال گذشته هیات دولت به آذربایجان شرقی پروژه آبرسانی به میانه جزو مصوبات سفر بوده و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی جهت اجرای پروژه تخصیص یافته و با پیگیری نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و حساسیت ویژه استاندار آذربایجان شرقی ۲۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز به زودی ابلاغ و تخصیص خواهد یافت تا اتمام کامل سد گرمی چای که اکنون پیشرفت آن به ۸۰ درصد رسیده است را در سال جاری شاهد باشیم.

سعادتی به آبگیری قسمتی از سد در زمستان سال گذشته جهت آبرسانی به شهر میانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تصفیه خانه و خط انتقال در ۴۴ کیلومتر و بخشی از آبگیری سد به اتمام رسیده است.

فرماندار ویژه میانه افزود: آبگیری کامل سد نیز در سال جدید انجام خواهد شد.

وی گفت: آبرسانی به میانه با افتتاح تصفیه خانه و اتمام خط انتقال فاز اول طرح است که با اتمام تصفیه خانه و خط انتقال آبرسانی در ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد و فاز دوم طرح نیز تکمیل سد است که تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

سعادتی گفت: نتیجه سفر استاندار آذربایجان شرقی به میانه رضایت‌بخش بود و از روند زمان بندی و توافق ها برای پایان پروژه ابراز رضایت کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید استاندار از سد آیدوغموش میانه که این پروژه نیز جزو مصوبات سفر هیئت دولت است و ابراز رضایت عابدین خرم از دستگاه های مربوطه و پیمانکار طرح در همراهی و اجرای طرح، افزود: به زودی ۲۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی پایاب سد به زیر کشت خواهد رفت.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha