۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۶
رونق تبادلات هلسینکی و بوشهر در تکنولوژی‌های نوین و آبزی‌پروری|صنایع دستی و میگو در اروپا مشتری دارد
سفیر فنلاند در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد

رونق تبادلات هلسینکی و بوشهر در تکنولوژی‌های نوین و آبزی‌پروری|صنایع دستی و میگو در اروپا مشتری دارد

بوشهر- کاهیلوتو سفیر فنلاند در ایران از گسترش تبادلات فنلاند و بندر بوشهر در تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری خبر داد و گفت: صنایع دستی و میگوی استان بوشهر در اروپا مشتریان زیادی دارد.

کاری کاهیلوتو در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فنلاند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، آمادگی بالایی برای مبادلات تجاری با ایران به عنوان یک کشور بزرگ و غنی دارد.

وی افزود: بوشهر یک‌ بندر استراتژیک با ظرفیت بالا در حوزه تجارت دریایی است و فنلاند در راستای توسعه تجارت با این استان، مصمم است.

سفیر فنلاند در ایران به پارس جنوبی و صنایع وابسته به آن اشاره کرد و یادآور شد: تاسیسات عظیم پارس جنوبی، نشان دهنده ظرفیت بالای این استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و فنلاند در زمینه تکنولوژی نوین می‌تواند کمک کند.

کاهیلوتو از گسترش تبادلات فنلاند و بوشهر در تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری خبر داد و خاطر نشان کرد: فنلاند در حوزه تکنولوژی‌های نوین جایگاه خاصی در اروپا دارد و همچنین در توسعه زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس و میگو نیز ظرفیت بالایی دارد که آمادگی کاملی برای مبادلات با بوشهر داریم.

وی اضافه کرد: بوشهر تنوع بالایی در فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارد که در این سفر، بخش‌هایی از این ظرفیت‌ها معرفی شدند.

سفیر فنلاند در ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنم با افزایش تبادلات تجاری و بازرگانی بین بوشهر و هلسینکی، طرفین به سودآوری مناسبی برسند.

کاهیلوتو بیان کرد: بوشهر در بحث گردشگری و صنایع دستی نیز جایگاه خاصی دارد که با معرفی این ظرفیت‌ها به کشورهای اسکاندیناوی، بازار مناسبی پیدا می‌کنند.

سفیر فنلاند در ایران گفت: صنایع دستی و میگوی استان بوشهر در اروپا مشتریان زیادی دارد و در آینده شاهد رونق این کالاها در کشورهای مختلف اروپایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دارای ظرفیت بالایی است که با توسعه زیرساخت‌ها، می‌تواند نقش اثربخشی در مبادلات تجاری و اقتصادی داشته باشد.

احمد دشتی‌زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: این منطقه در زمینه تولید دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و آماده تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی فنلاند هستیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha