۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
سازمان برنامه، جهاد کشاورزی و صمت به وظیفه خود عمل کنند
نامه وزیر اقتصاد به رئیس‌جمهور؛

سازمان برنامه، جهاد کشاورزی و صمت به وظیفه خود عمل کنند

وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی و... شد.

به گزارش بازار، براساس احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کالاهای اساسی، دارو و... مشمول کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد و مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱ درصد می‌شوند، اما در حال حاضر فهرست این کالاها مشخص نشده و این مسئله ممکن است باعث بروز مشکل در رویه واردات شود.

وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و... شد.

در این نامه آمده است:

همان‌گونه مستحضرید با تدابیر و عنایات ویژه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ با کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) و تقلیل مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱ درصد برای واردات کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیر خشک، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و... حمایت مؤثری از شرکت‌های تولیدی و مصرف‌کنندگان به عمل آمد. این مهم مجدداً در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور استمرار یافته است که اجرای سریع و دقیق آن منوط به اقداماتی عاجل از سوی برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در جهت تکمیل و ارسال فهرست اقلام مربوطه می‌باشد.

از این رو خواهشمند است به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۲ دستور فرمایید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، به قید فوریت حسب تکالیف مقرر در قانون بودجه سال جاری به شرح مندرج در جدول ذیل اقدام نمایند تا روند ترخیص کالاها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرایط پیش‌بینی شده در قانون موصوف میسر گردد.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha