۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
ایجاد رضایتمندی در مردم نیازمند برنامه‌ریزی دولت برای حل مشکلات اقتصادی است
نماینده مردم دهلران در مجلس:

ایجاد رضایتمندی در مردم نیازمند برنامه‌ریزی دولت برای حل مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: از دولت به ویژه تیم اقتصادی انتظار می‌رود با موقعیت شناسی شرایط کشور و با برنامه ریزی مناسب از همه فرصت‌ها، امکانات کشور برای حل و فصل مشکلات کمک گرفته شود.

به گزارش بازار، بهزاد علیزاده در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز ارتش و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: مردم ما با حضور در این راهپیمایی نشان دادند علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان پای ارزش های نظام و انقلاب اسلامی، آرمان های حضرت امام(ره) و فرامین مقام معظم رهبری هستند و امروز نظام جمهوری اسلامی مسیر خود را با اقتدار طی می کند.

نماینده مردم دهلران، دره شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ را با همه فراز و نشیب ها پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: افزایش بیش از اندازه قیمت کالاها و خدمات موجب سختی زندگی مردم و مشقت آنها شد؛ اگرچه این روند امروز نیز در زندگی مردم وجود دارد امیدواریم دولتمردان فکری به حال مردم در حوزه اقتصادی کنند چرا که فشاری که امروز به لحاظ گرانی کالاها روی دوش مردم است، قابل تصور نبوده و مردم را آزار می دهد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی(ع) و دیدار اخیر با مسئولان کشور، گفت: ایشان مسأله اقتصاد کشور و معیشت را از مهم ترین مسائل کشور بیان کرده و ضمن تأکید بر مبارزه جدی با فساد از همه دست اندرکاران و مسئولان خواستار حل مشکلات اقتصادی کشور بودند.

علیزاده ادامه داد: قطعا بیانات ایشان و نامگذاری سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید و همچنین مشکلاتی که مردم در حوزه معیشت و اقتصاد دارند، مسئولیت تصمیم سازان و تصمیم گیران را دو چندان کرده است لذا از دولت و به ویژه تیم اقتصادی دولت انتظار می رود با موقعیت شناسی و درک مناسب شرایط کشور و با برنامه ریزی مناسب از همه فرصت ها، امکانات و ظرفیت های کشور برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور کمک گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اکتفا به جلسات، نشست ها، صدور بیانیه ها، ارائه گزارش و آمار و گفتاردرمانی را حلال مشکلات کشور و ایجاد رضایتمندی در مردم ندانست و افزود: آنچه امروز رضایتمندی را در مردم ایجاد می کند این است که مردم در زندگی روزمره از طریق احساس کاهش قیمت ها، کنترل قیمت ها و همچنین احساس رفاه نسبی می توانند به یک درصدی از رضایتمندی برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی جوانان برای ازدواج و تأمین مسکن دغدغه نداشته باشند و خرید یک خودرو آن هم به بی کیفیتی پراید برایشان رویا نباشد، می توان گفت که رضایتمندی را در جامع ایجاد کرده ایم.

علیزاده با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان عنوان کرد: از دولت برای اجرای این موضوع که سالیانی بود مورد درخواست فرهنگیان بود تشکر می کنیم اما نحوه بررسی و امتیاز دهی با عدالت همراه نبود و همچنین بازنشستگان نیز از این موضوع برخوردار نشدند که بر اساس رتبه بندی اگر قرار باشد بازنشستگان ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را داشته باشند باید از این موضوع بهره مند شوند که نیازمند توجه رئیس جمهور است.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در تذکری در خصوص ماده ۲۳ بیان داشت: باید فرصتی فراهم شود که مناطق محروم از این ظرفیت استفاده کنند چرا که متأسفانه برخی مدیران و کارشناسان دستگاه ها همکاری لازم را با نمایندگان دستگاه ها و نمایندگان مجلس ندارند.

وی ادامه داد: عدم ابلاغ تبصره ۱۸ علیرغم اینکه سال ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشته ایم قابل قبول نیست و صاحبان حرفه ها و کسانی که به دنبال ایجاد اشتغال هستند همچنان معطل هستند.

علیزاده اضافه کرد: تعیین تکلیف طرح ساماندهی امروز از شورای نگهبان به مجلس آمده که نیاز به تعیین تکلیف دارد همچنین تعیین تکلیف استمهال تسهیلات کشاورزی از دیگر خواسته های مردم به ویژه کشاورزان و دامداران است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت راه های حوزه انتخابیه بسیار نامناسب است که لازم است وزیر راه در این خصوص تدابیر لازم را بیاندیشد تا دیگر شاهد حوادث بیش از اندازه نباشیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha