۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
سال جاری ۳۵۰۰ تن میگو در مزارع گمیشان تولید می شود
مدیرکل شیلات گلستان:

سال جاری ۳۵۰۰ تن میگو در مزارع گمیشان تولید می شود

گرگان- جباری، مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سال گذشته حدود سه هزار تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شده و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به سه هزار و ۵۰۰  تن افزایش یابد.

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات لایروبی کانال های آبرسانی به مزارع میگوی گمیشان امید و انگیزه را در دل تولیدکنندگان میگو زنده کرده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: تا قبل از عملیات لایروبی عمق آب در کانال ها ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر بود اما با انجام عملیات لایروبی در کانال های مجتمع پرورش میگوی، عمق آبگیری به یک و نیم تا دو متر افزایش یافته است.

به گفته وی، کار لایروبی کانال های انتقال آب به مزارع پرورش میگوی گمیشان از دهم فروردین سال جاری به طول چهار کیلومتر آغاز شده و لایروبی کانال‌های آبرسانی مجتمع چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان تا ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل شیلات گلستان یادآورشد: میزان لایروبی در بخش خشکی حدود دو کیلومتر با حجم لجن برداری ۶۰ هزار متر مکعب است که ۶۰ درصد آن انجام شده همچنین در بخش دریایی حدود دوکیلومتر با حجم لج ۳۵ هزار مترمکعبی که ۳۰ درصد آن لج برداری شده است .

جباری ادامه داد: همزمان با عملیات لایروبی کانال های آبرسان فرآیند انتقال آب به مزارع پرورش میگوی گمیشان از طریق کانال انحرافی در حال انجام است.

به گفته مدیرکل شیلات گلستان، سال گذشته در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان این محصول تولید شده و در سال جاری ۲۰۰ هکتار دیگر به این سطح افزوده می شود.

وی یادآورشد: در سال گذشته حدود سه هزار تن میگو در این مجتمع تولید شد و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات گلستان ضمن بیان اینکه مرحله دوم طرح ۱۰ هزارهکتاری پرورش میگو در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت مرحله دوم طرح پرورش میگو به مساحت شش هزار هکتار از اراضی گمیشان آغاز شده است.

وی با بیان این نکته که فاز اول این طرح چهار هزار هکتار وسعت دارد، گفت: در این مزارع دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

جباری تولید میگو در سال گذشته را بیش از سه هزار تن دانست و یادآور شد: معمولا ۸۰ درصد از میگوی تولیدی کشور به بازارهای خارجی ارسال می شود که در این راستا سال گذشته میگوی تولیدی استان ۱۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha