۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
دولت باید برای رسیدن به بهینه‌سازی مصرف انرژی دست بخش خصوصی را باز بگذارد
عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس:

دولت باید برای رسیدن به بهینه‌سازی مصرف انرژی دست بخش خصوصی را باز بگذارد

آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: مسئله بهینه‌سازی در کشور به دلیل نبود یک نهاد بالادستی تنظیم‌گر ابتر باقی مانده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه به راهکارهای مقابله با بحران گاز در زمستان پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در این راستا باید اصلاح الگوی مصرف را جدی گرفت و بر روی فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف کار اساسی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اکنون به فکر تعامل با کشورهای همسایه و واردات گاز باشیم چراکه زمستان سال گذشته واحدهای تولیدی به دلیل قطعی گازشان بسیار ضربه اقتصادی خوردند، افزود: همچنین باید زمان اورهال پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها را در زمستان که پیک مصرف گاز است قرار داد تا در آن زمان آن‌ها از گاز استفاده نکنند و گاز بیشتری ذخیره شود.

وی بر ضرورت همراه کردن بخش خصوصی توسط دولت برای رسیدن به بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره کرد و ادامه داد: دولت باید راه را باز کرده و با کم کردن بروکراسی اداری، مجوزهای قانونی را به بخش خصوصی دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئله بهینه‌سازی در کشور به دلیل نبود یک نهاد بالادستی تنظیم‌گر ابتر باقی مانده است لذا به نظر می‌رسد ایجاد معاونت انرژی ذیل ریاست جمهوری ضروری است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha