۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
لوازم خانگی خارجی در ایران ضمانت ندارد
پازوکی به خبرنگار بازار گفت:

لوازم خانگی خارجی در ایران ضمانت ندارد

تهران- پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: شرکت های ال جی و سامسونگ با ارسال نامه ای عنوان کردند لوازم خانگی خارجی در ایران ضمانت ندارند.

اکبر پازوکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۹۹ درصد از لوازم خانگی خارجی موجود در سطح شهر قاچاق هستند گفت: سال گذشته شرکت های ال جی و سامسونگ طی نامه ای اعلام کردند که کالاهایی که پنج سال از ساخت شان گذشته باشد حتا با وجود ضمانت نامه شرکتی دیگر ضمانت نمی شوند.

وی افزود: طبق این نامه اگر کالایی پنج سال در انبار باقی مانده باشد فروشنده متحمل ضرر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه از خریداران می خواهیم پیش از خرید از صحت و قاچاق نبودن کالا اطمینان حاصل کنند، تاکید کرد: مردم می توانند از کد دستوری #۴*۷۷۷۷* استفاده کرده و با ارسال شناسه و کد رهگیری به این سامانه از اصالت دستگاه و تاریخ تولید و... مطمئن شوند.

پازوکی افزود: راه دوم نیز از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه جامع ضمانت است که می توان از اعتبار ضمانت عرضه شده و لیست ضمانت های نامعتبر اطلاع پیدا کرد.

وی با هشدار نسبت به خرید های اینترنتی گفت: با اطمینان از راه های اعلام شده مردم دقت کنند کالاهای بدون ضمانت یا تقلبی خریداری نکنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه اکثر کالاهای لوازم خانگی امروزه در کشور خودمان تولید می شود افزود: هنوز در مواردی سلیقه مردم نسبت به کالای خارجی تغییر نکرده است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha