۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
افزایش حجم مراودات تجاری از کریدور شمال-جنوب| نگاه راهبردی به همکاری‌های تهران-مسکو
مدیر عامل گروه کشتیرانی اعلام کرد

افزایش حجم مراودات تجاری از کریدور شمال-جنوب| نگاه راهبردی به همکاری‌های تهران-مسکو

مدرس‌خیابانی، مدیر عامل گروه کشتیرانی با بیان اینکه با نگاه و برنامه راهبردی در راستای توسعه روابط تاریخی تجاری ایران و روسیه گام برمی‌داریم، بر بهره گیری از این فرصت برای تقویت تولید داخلی تأکید کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا مدرس‌خیابانی دوشنبه در حاشیه آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و خدمات لجستیکی روسیه موسوم به «ترانس راشا» در مسکو افزود: گروه کشتیرانی در راستای سیاست های دولت سیزدهم و اهمیت توسعه روابط تاریخی تجاری ایران و روسیه، برنامه ریزی دقیقی را در این راستا انجام داده و علاوه بر راه اندازی کریدور شمال- جنوب، توسعه ناوگان در حوزه خزر را نیز به صورت جدی دنبال کرده است و در دستور کار دارد.

وی تجهیز و نوسازی بندر سالیانکای روسیه با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری و راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی را از جمله نقاط عطف توسعه کریدور شمال- جنوب ارزیابی کرد.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این گروه به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب اقدامات راهبردی را برای توسعه تجارت از طریق این کریدور انجام داده است، تصریح کرد: حجم مراودات تجاری از کریدور شمال-جنوب نسبت به سال گذشته و آغاز برنامه احیای این کریدور از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، روسیه را همسایه و شریک تاریخی ایران دانست و افزود: بازار بزرگ این کشور زمینه بالقوه و مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان و تجار ایرانی در خود دارد و گروه کشتیرانی آماده است این زمینه را بیش از پیش بالفعل سازد.
وی با اشاره به اینکه بازار روسیه، بازاری رقابتی است به تشریح موضوع «پنجره فرصت تجارت» با این کشور پرداخت و گفت: امیدواریم فعالان اقتصادی کشور فرصت پیش آمده را غنیمت بشمارند و تجارت با روسیه را تقویت کنند.
مدرس‌خیابانی به موضوع توسعه صادرات روسیه از طریق کریدور شمال-جنوب نیز اشاره کرد و بیان داشت: گروه کشتیرانی به عنوان مجموعه‌ای لجستیکی در این رابطه نیز محدویتی ندارد و با توجه به امکانات حمل و نقل دریایی در دریای خزر و همچنین در بخش ریلی و جاده‌ای قادر است در این زمینه نیز فعالیت گسترده داشته باشد.
وی در ادامه به حضور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(IRISL) در نمایشگاه «ترانس راشا» در مسکو پرداخت و تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حضور در نمایشگاه ترانس راشا را فرصتی برای تحقق راهبرد توسعه کریدورهای حمل و نقلی کشور با توجه به فرصت‌های تجاری منطقه می‌داند و بنابراین با جدیت در آن شرکت کرده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و خدمات لجستیکی، تجهیزات و تکنولوژی‌های انبارداری روسیه با عنوان «ترانس راشا» دوشنبه در مسکو آغاز به کرد و به مدت سه روز، پذیرای بازدیدکنندگان است.
بنا بر اعلام متولیان این نمایشگاه، بیش از ۴۳۰ شرکت از ۲۲ کشور از جمله چین، ایران، بلاروس، قزاقستان، هند، فنلاند، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی در این نمایشگاه حضور یافته اند.
نمایشگاه «ترانس راشا» از ۱۲ بخش مختلف از جمله خدمات لجستیکی، حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی، بنادر، ترمینال‌ها و تجارت الکترونیک تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha