۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
دولت آمریکا به پیام‌های خصوصی توئیتر دسترسی کامل دارد

دولت آمریکا به پیام‌های خصوصی توئیتر دسترسی کامل دارد

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای از دسترسی کامل دولت آمریکا به هرچیزی که در توئیتر می‌گذرد خبر داد و اینکه می‌تواند پیام‌های خصوصی کاربران را بخواند.

به گزارش بازار، ایلان ماسک، مدیرعامل توئیتر در مصاحبه‌ای مدعی شد که دولت آمریکا به پیام‌های مستقیم خصوصی کاربران دسترسی کامل دارد و گفت که دانستن این اطلاعات ذهن او را به هم ریخته است.

در بخشی از این مصاحبه، ماسک به مجری گفت که از فهمیدن اینکه دولت می‌تواند پیام‌های مستقیم کاربران در این شبکه اجتماعی را بخواند، شوکه شده است.

ماسک که اخیرا یک شرکت هوش مصنوعی به نام X.AI را تأسیس کرده، در این مصاحبه گفت: میزان دسترسی موثر سازمان‌های دولتی به همه چیزهایی که در توئیتر می‌گذشت، من را متعجب کرد. من از این موضوع مطلع نبودم.

مجری از ماسک پرسید: آیا این دسترسی شامل یام‌های مستقیم کاربران می‌شود؟ ماسک گفت: بله.

ماسک همچنین نگرانی خود را درباره آخرین فناوری هوش مصنوعی، ابراز کرد و گفت که معتقد است این فناوری پتانسیل تخریب تمدن را دارد. او ادامه داد: هوش مصنوعی خطرناک‌تر از مثلا طراحی نادرست هواپیما یا تعمیر یا تولید بد خودرو است. این فناوری پتانسیل نابودی تمدن دارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ماسک ماه گذشته رسما خود را درگیر نزاع دیگری با رادیو ملی آمریکا (NPR)، یک سازمان خبری مستقل، کرده است.

رادیو ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به اضافه کردن برچسب رسانه وابسته به دولت به تعدادی از رسانه‌هایی که مقداری بودجه عمومی دریافت می‌کنند، اجازه می‌دهد حساب‌های توییتر خود را می‌بندد و دیگر در این شبکه اجتماعی فعالیت نمی‌کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رادیو ملی آمریکا یک سازمان خبری مستقل است.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha