۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
 برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش تورم و رشد رونق تولید انجام شود
رئیس اتاق ارومیه:

برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش تورم و رشد رونق تولید انجام شود

رئیس اتاق ارومیه با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲، گفت: برای کمک به تحقق این شعار باید برنامه‌ریزی‌های لازم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت بدنه مردمی اقتصاد صورت پذیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری، گفت: رهبری با یک نگاه عالمانه و واقع‌بینانه، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکل اصلی کشور و به‌تبع آن مردم به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند که لازم است برای کمک به تحقق این شعار، برنامه‌ریزی‌های لازم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت بدنه مردمی اقتصاد صورت پذیرد.

انتظار شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی افزود: ضرورت حرکت تحولی و نظام‌مند یکپارچه برای کمک به تقویت فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی فعال باید صورت پذیرد تا شاهد رشد تولید به‌عنوان یکی از ارکان اصلی کشور باشیم که نتیجه آن رشد صادرات و کاهش تورم و افزایش نرخ اشتغال در کشور خواهد بود.

انتظار با اشاره به حمایت‌های استاندار تلاش‌گر آذربایجان غربی و رئیس‌کل دادگستری دلسوز صنعت استان، اظهار کرد: با عنایت به موارد پیش‌گفته جای بسی امید است که در پرتو همت مسئولان عالی نظام و حمایت و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه‌های اقتصادی دولت خدمت گذار، سال ۱۴۰۲ سال عبور از این موانع و یا کاهش چشمگیر مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی به‌عنوان سربازان اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره وجود قوانین مخل کسب‌وکار گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد کمتر شدن و یا حتی حذف و اصلاح این قوانین به نفع بخش خصوصی و تقویت آن بوده‌ایم که تقویت تولید و بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید منجر شده است.

بانک‌های خصوصی برای حمایت از تولید پای‌کار باشند
در ادامه این نشست محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از حمایت ناکافی بانک‌های خصوصی فعال در استان از واحدهای اقتصادی، اظهار کرد: قطع یقین می‌توان از برخی ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد تمایل در بانک‌های خصوصی جهت ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان بهره برد.

وی ادامه داد: باید بخش قابل قبولی از درآمد بانک‌ها آذربایجان غربی برای توسعه خود استان اختصاص یابد و گزارشی دقیق از گردش مالی بانک‌های فعال ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه سهم خدمات، تولید، صنعت و کشاورزی در تسهیلات بانکی باید مشخص شود، اضافه کرد: بانک‌های برای حمایت از تولید در آذربایجان غربی باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

معتمدیان خواستار مکاتبه مجدد برای استقرار نماینده بانک مرکزی در آذربایجان غربی شد و گفت: در حال حاضر نیز نماینده این بانک در آذربایجان شرقی مستقر است و مشکل خاصی هم در این رابطه وجود ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه برنامه دولت صرفاً حمایت از واحدهای تولیدی راکد نیست، ادامه داد: دولت در تلاش برای توسعه واحدهای تولیدی موفق و بهره‌برداری از فازهای جدید جهت توسعه آنان است.

دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی حمایت می‌کند
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی به کار گرفته است، گفت: در محاسبه جرائم ماده ۱۰۰ واحدهای تولیدی باید نگرش به سمت حمایت از تولید و اشتغال‌زایی باشد.

ناصر عتباتی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ در استانداری با حضور دستگاه قضایی، معاونت عمرانی و رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: فرامین رهبر انقلاب در حمایت از تولید باید در چارچوب قانون عملیاتی شود.

وی خواستار کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و خلأهای قانونی در حمایت از بخش خصوص و تولید شد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی با قدردانی از بازدیدهای میدانی استاندار آذربایجان غربی از واحدهای اقتصادی خواستار ادامه این روند شدند.

ارائه گزارش پایش محیط کسب‌وکار فصل پاییز، طرح مشکل اعمال ماده صد شهرداری برای واحدهای تولید محدوده شهر ارومیه، بررسی مشکلات مربوط به تأمین سرمایه در گردش بانکی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت طیور استان آذربایجان غربی بجهت ضرورت تأمین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای مرغداری استان آذربایجان غربی از دستورات جلساتی بودند که در این نشست بررسی شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha